KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

toe boards??

Dutch translation: plint, voetbord, voetplank?


11:37 Sep 13, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: toe boards??
Guardrails and toe boards shall be installed in conformance with Dutch regulations. (abour scaffolding)
Kaat
Dutch translation:plint, voetbord, voetplank?
Explanation:
Hallo Kaat,

Het toe board is een beveiling die ervoor zorgt dat je niet met je voet van de steiger schiet, op
http://www.wernerladder.com/c169mgrail.pdf
staan foto's waarop deze rand goed is te zien.

Ik kan niet op een goede Nederlandse term komen. Op http://abelal.mercura.com/nl/produits/echafaudages/compo_emb...
wordt over "plint" gesproken maar ik kan geen andere sites vinden die deze term bevestigen.

Ik heb verder nog aan voetbord, voetplank, voetrand en teenrand zitten denken, maar krijg nog geen goede hits. Ik hoop dat je nu toch weer wat aanknopingspunten hebt om verder te zoeken.

Groeten,
Carla

p.s. een vangschot wordt aangebracht aan de buitenzijde van een steiger die boven een doorgang is gebouwd, om ervoor te zorgen dat er geen materialen naar beneden kunnen vallen.
Selected response from:

Carla Zwanenberg
Netherlands
Grading comment
Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4vangschot
Marijke Mayer
1 +1plint, voetbord, voetplank?
Carla Zwanenberg


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vangschot


Explanation:
Hello Kaat, it looks lke this is the site that you might need for this translation:

Beleidsregel 7.4 -5 De kwaliteit en de constructie van steigers

Grondslag: Arbobesluit artikel 7.4.
33. Bij een werkvloer boven ingangen of boven plaatsen waar wordt gewerkt of waar regelmatig
verkeer plaatsvindt, is een vangschot aangebracht onder een hoek van 45 graden, dat tenminste 0,75 m uitsteekt buiten de vloer waar voorwerpen vanaf kunnen vallen (of zoveel meer als in verband met plaatselijke omstandigheden noodzakelijk is) en dat is samengesteld uit aaneensluitende planken van tenminste 2 cm dikte. Op plaatsen waar dat nodig is, is aansluitend aan het vangschot een doelmatige afdekking aangebracht.



    Reference: http://www.bbzfnv.nl/belreg/br7.4-5.html
    Google op: steigerconstructie
Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624

54 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
plint, voetbord, voetplank?


Explanation:
Hallo Kaat,

Het toe board is een beveiling die ervoor zorgt dat je niet met je voet van de steiger schiet, op
http://www.wernerladder.com/c169mgrail.pdf
staan foto's waarop deze rand goed is te zien.

Ik kan niet op een goede Nederlandse term komen. Op http://abelal.mercura.com/nl/produits/echafaudages/compo_emb...
wordt over "plint" gesproken maar ik kan geen andere sites vinden die deze term bevestigen.

Ik heb verder nog aan voetbord, voetplank, voetrand en teenrand zitten denken, maar krijg nog geen goede hits. Ik hoop dat je nu toch weer wat aanknopingspunten hebt om verder te zoeken.

Groeten,
Carla

p.s. een vangschot wordt aangebracht aan de buitenzijde van een steiger die boven een doorgang is gebouwd, om ervoor te zorgen dat er geen materialen naar beneden kunnen vallen.

Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 317
Grading comment
Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Mayer: Je hebt gelijk, Carla! Sorry, I retract my answer!
1 hr