KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

identification friend or foe interrogator

Dutch translation: herkennen van vriend en vijand


05:13 Sep 19, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: identification friend or foe interrogator
The gripstock also includes an "identification friend of foe" interrogator.

Dit gaat over de Stinger, een raket.
Sandra
Dutch translation:herkennen van vriend en vijand
Explanation:
een 'ssort van vertaling' te vinden op deze site- bij de beschrijving van de Patriot -raket (en vreemd genoeg niet bij de Stinger howel daarover ook info...misschien een stap in de goede richting)

succes!
Selected response from:

peterver
Grading comment
Bedankt voor je antwoord!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4identificatie (van) vriend/vijandBoudewijn van Milligen
3herkennen van vriend en vijandpeterver


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
identificatie (van) vriend/vijand


Explanation:
Een apparaat dat herkent of een toestel tot de "onzen" behoort of tot de vijandelijke macht.

"discriminator" is misschien een alternatief voor "apparaat ter identificatie"


    Native
Boudewijn van Milligen
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 56

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
herkennen van vriend en vijand


Explanation:
een 'ssort van vertaling' te vinden op deze site- bij de beschrijving van de Patriot -raket (en vreemd genoeg niet bij de Stinger howel daarover ook info...misschien een stap in de goede richting)

succes!


    Reference: http://httpd.chello.nl/~j.vanvorselen/NEDERLANDS/SYSTEMEN/SY...
peterver
PRO pts in pair: 12
Grading comment
Bedankt voor je antwoord!