KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

drive lock safe

Dutch translation: veiligheidspal is overgehaald


07:17 Sep 19, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: drive lock safe
Een soldaat zegt "drive lock safe" bij de bediening van een wapen. Wat kan dat betekenen?
Sandra
Dutch translation:veiligheidspal is overgehaald
Explanation:
Hoi Sandra, volgens mij kan je met deze zin wel wegkomen. Mijn (Amerikaanse) man zegt dat hij nog nooit van deze uitdrukking gehoord heeft. Misschien bedoelt de soldaat de z.g. safety lock, dus mijn voorstel hierboven, zodat het geweer niet af laat gaan. Ik heb ook een search gedaan via google en drive lock safe is geen uitdrukking voor een wapen, wel voor een computergame, enz.
Succes!
Groetjes, Marijke
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
Nogmaals bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4wielen geblokkeerdBoudewijn van Milligen
3veiligheidspal is overgehaald
Marijke Mayer
2veiligheidpeterver


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wielen geblokkeerd


Explanation:
Ik ben alweer niet zeker, maar ik denk dat het erom gaat (en dat zal uit de context moeten blijken) dat er iets is dat weg kan rijden, namelijk een auto of een onderstel dat het wapen vervoert. Die moet dus vastgezet worden voor er geschoten wordt, anders zet de terugslag het geheel in beweging. Vandaar: "drive lock safe" = "wielen geblokkeerd".


    Native
Boudewijn van Milligen
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 56

18 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
veiligheid


Explanation:
als we dan toch veronderstellen- is het niet eerder in de zin van een geweer dat je ten allen tijde op veiligheid laat staan om ongelukken te vermijden bij transport ed.

en inderdaad zonder meer context....

peterver
PRO pts in pair: 12

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
veiligheidspal is overgehaald


Explanation:
Hoi Sandra, volgens mij kan je met deze zin wel wegkomen. Mijn (Amerikaanse) man zegt dat hij nog nooit van deze uitdrukking gehoord heeft. Misschien bedoelt de soldaat de z.g. safety lock, dus mijn voorstel hierboven, zodat het geweer niet af laat gaan. Ik heb ook een search gedaan via google en drive lock safe is geen uitdrukking voor een wapen, wel voor een computergame, enz.
Succes!
Groetjes, Marijke


    Reference: http://www.google.com
Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624
Grading comment
Nogmaals bedankt!