KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

bin

Dutch translation: bin


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bin
Dutch translation:bin
Entered by: Jacki

04:18 Sep 20, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: bin
Video editing: in reactie op de vraag van Robert: Een bin is een soort map (folder), maar dan niet fysiek op de schijf, maar in het programma. Een bin bevat bestanden en andere bins. Je kunt clips opslaan in een bin, en ze hier ordenen, maar als je ze verwijderd, blijven ze wel gewoon op de harde schijf staan. Hopelijk is dit voldoende informatie.
Jacki
Netherlands
vergaarbak
Explanation:
Ik begrijp nu wat het is, en heb een zeer relevante link gevonden (zie hieronder).

Het betreft een tijdelijke opslag in het geheugen, waar het materiaal bewaard wordt voor verdere bewerking. "Tijdelijke folder" is misschien niet gek, maar suggereert dat het materiaal ook weggeschreven wordt. Dat hoeft echter niet. De suggestie "vergaarbak" is misschien wel wat erg colloquiaal, maar blijft dicht bij het origineel en druk de functie goed uit. Je kunt natuurlijk ook altijd gewoon "bin" laten staan.
Selected response from:

Boudewijn van Milligen
Grading comment
Bedankt voor de uitgebreide toelichting en de koppeling. Ik heb besloten toch maar `bin' te laten staan, omdat het woord zo vaak terugkomt (ook bv als logging bin) en combinaties met vergaarbak moeilijk te maken zijn.

Jacki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4beschermde opslagplaats voor programmabestanden
Marijke Mayer
4verzamelingBoudewijn van Milligen
4 -1vergaarbakBoudewijn van Milligen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
beschermde opslagplaats voor programmabestanden


Explanation:
zie onze vorige antwoorden. Ik heb je al de beschrijving uit het gespecialiseerde woordenboek gegeven dat het een directory is, maar je zou er ook opslagplaats voor kunnen gebruiken, of gewoon bin laten staan.

Groetjes,
Marijke


    eigen ervaring
Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624
Grading comment
Bedankt, ik heb ervoor gekozen bin te handhaven
The asker has declined this answer
Comment: Bedankt, ik heb ervoor gekozen bin te handhaven

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
vergaarbak


Explanation:
Ik begrijp nu wat het is, en heb een zeer relevante link gevonden (zie hieronder).

Het betreft een tijdelijke opslag in het geheugen, waar het materiaal bewaard wordt voor verdere bewerking. "Tijdelijke folder" is misschien niet gek, maar suggereert dat het materiaal ook weggeschreven wordt. Dat hoeft echter niet. De suggestie "vergaarbak" is misschien wel wat erg colloquiaal, maar blijft dicht bij het origineel en druk de functie goed uit. Je kunt natuurlijk ook altijd gewoon "bin" laten staan.


    Reference: http://www.aapvrf.cornell.edu/StudioDV/edit/video/
Boudewijn van Milligen
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 56
Grading comment
Bedankt voor de uitgebreide toelichting en de koppeling. Ik heb besloten toch maar `bin' te laten staan, omdat het woord zo vaak terugkomt (ook bv als logging bin) en combinaties met vergaarbak moeilijk te maken zijn.

Jacki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Marijke Mayer: Vind ik wel leuk gevonden maar het woord lijkt me niet zo goed m.b.t.de computerterminologie als bin dat uitdrukt.
1 hr
  -> Tja misschien is gewoon "bin" laten staan nog wel de beste oplossing... Of misschien "clip-collectie/verzameling"?

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
verzameling


Explanation:
Zie commentaar onder mijn bovenstaande antwoord, met dank aan Marijke die me nog eens aan het denken heeft gezet...

Boudewijn van Milligen
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 56