KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

time-lapse

Dutch translation: time lapse


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:time-lapse
Dutch translation:time lapse
Entered by: Jacki

05:02 Sep 30, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: time-lapse
Video-editing: you can point the camera at an unfinished building and use the time-lapse feature to capture framse periodically as the building is completed.
Jacki
Netherlands
time lapse
Explanation:
Ik zou het zo laten - zie google.com
Observatie- en spionagecamera's
... vaste tijdsintervallen (time-lapse) een deel daarvan vastleggen op een videorecorder
(time lapse recorder). Andere camera's komen alleen in actie wanneer een ...
www.xs4all.nl/~bslash/muren/cameras.html - 29k - Cached - Similar pages

Techniek
... Time Lapse. Normaal gesproken wordt een film opgenomen met 25 beeldjes per seconde.
Voor Slow Motion draai je er meer en voor Time Lapse veel minder. Veel minder ...
www.xs4all.nl/~dolfin/apparatuur.htm - 4k - Cached - Similar pages
[ More results from www.xs4all.nl ]

Timelapse recorder cctv
... AI in 1969 werd de eerste Time Lapse recorder door Panasonic op de markt gebracht,
een zogenaamde "open reel recorder" geschikt voor maximaal 72 uur video ...
www.prosecco.be/CCTV/timelapenl.htm - 24k - Cached - Similar pages

Camera systemen
... BV levert een uitgebreid programma CCVE apparatuur van camera's, monitoren, time
lapse recorders , videomatrix en randapparatuur. Voor elke toepassing kan een ...
www.hofland.nl/camera.htm - 12k - Cached - Similar pages
Selected response from:

Jan Acx
Spain
Grading comment
Heel erg bedankt voor de zeer uitgebreide toelichting.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Tijdvertraging
Willemina Hagenauw
4 +1intervalopname
Thijs van Dorssen
4time lapse
Jan Acx


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Tijdvertraging


Explanation:
I assume it is similar to time lag which is tijdvertraging, which you could use in this context!

Success!


    Kluwer Engels-Nederlands, Groot Polytechnisch Woordenboek
Willemina Hagenauw
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 408

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
4 hrs

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
intervalopname


Explanation:
Intervalopname drukt uit dat er grote intervallen tussen de opnamen kunnen liggen. Je kunt er natuurlijk ook multi-tijdinterval van maken.

Veel succes ermee!

HTH


Thijs van Dorssen
PRO pts in pair: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carla Zwanenberg
2 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
time lapse


Explanation:
Ik zou het zo laten - zie google.com
Observatie- en spionagecamera's
... vaste tijdsintervallen (time-lapse) een deel daarvan vastleggen op een videorecorder
(time lapse recorder). Andere camera's komen alleen in actie wanneer een ...
www.xs4all.nl/~bslash/muren/cameras.html - 29k - Cached - Similar pages

Techniek
... Time Lapse. Normaal gesproken wordt een film opgenomen met 25 beeldjes per seconde.
Voor Slow Motion draai je er meer en voor Time Lapse veel minder. Veel minder ...
www.xs4all.nl/~dolfin/apparatuur.htm - 4k - Cached - Similar pages
[ More results from www.xs4all.nl ]

Timelapse recorder cctv
... AI in 1969 werd de eerste Time Lapse recorder door Panasonic op de markt gebracht,
een zogenaamde "open reel recorder" geschikt voor maximaal 72 uur video ...
www.prosecco.be/CCTV/timelapenl.htm - 24k - Cached - Similar pages

Camera systemen
... BV levert een uitgebreid programma CCVE apparatuur van camera's, monitoren, time
lapse recorders , videomatrix en randapparatuur. Voor elke toepassing kan een ...
www.hofland.nl/camera.htm - 12k - Cached - Similar pages



    Reference: http://www.google.com
Jan Acx
Spain
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 145
Grading comment
Heel erg bedankt voor de zeer uitgebreide toelichting.