KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

impact

Dutch translation: een extra dimensie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:impact
Dutch translation:een extra dimensie
Entered by: Thijs van Dorssen

01:04 Oct 15, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: impact
The right music adds impact to your video.
Ik vind impact in een dergelijke context altijd moeilijk te vertalen. De term `impact' in het NL vind ik niet zo mooi.
Jacki
Netherlands
een extra dimensie
Explanation:
geeft een extra dimensie aan je video

groeten
Bram
Selected response from:

Bram Poldervaart
Grading comment
Bedankt Bram
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2kracht
Sven Petersson
5uitdrukkingskrachtKoen Vander Elst
4"l'impact"
edlih_be
4een extra dimensie
Bram Poldervaart
4uitdrukkingskracht / power
Thijs van Dorssen
4geeft net dat ietsje meerDe Facto
4 -1zeggingskracht
Carla Zwanenberg


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
geeft net dat ietsje meer


Explanation:
Ik zou het omschrijven en er iets van maken als: De juiste muziek geeft je video net dat ietsje meer.

groetjes

Sandra


    eigen ervaring
De Facto
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
kracht


Explanation:
Implicit in answer.


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 165

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  edlih_be
4 mins
  -> Thank you very much!

agree  Esther Damsteeg
27 mins
  -> Thank you very much!

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
zeggingskracht


Explanation:
Hallo Jacki,

Misschien "met de juiste muziek wint uw video aan zeggingskracht" of "de juiste muziek geeft uw video meer zeggingskracht"?

Groeten,
Carla

Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 317

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  edlih_be: doesn't give the correct meaning
15 mins

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
uitdrukkingskracht


Explanation:
Misschien is dit een goed alternatief voor "impact" in deze context.

De juiste muziek geeft uw beelden meer uitdrukkingskracht.

Koen Vander Elst
PRO pts in pair: 16

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uitdrukkingskracht / power


Explanation:
Hi Jackie, de juiste muziek verleent je video meer uitdrukkingskracht.

Of:

Met de juiste muziek krijgt je video meer power. (eigenlijk geen Nederlands maar wel begrijpelijk en het ruikt niet naar vertaling)

Bye


Thijs van Dorssen
PRO pts in pair: 43

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
een extra dimensie


Explanation:
geeft een extra dimensie aan je video

groeten
Bram

Bram Poldervaart
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 63
Grading comment
Bedankt Bram

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"l'impact"


Explanation:
No, seriously,

As you prefer not to use the word 'impact', maybe 'meer vermogen' can be an alternative.

edlih_be
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 18