KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

Extensible Mark-Up Language XML

Dutch translation: Extensible Mark-Up Language XML


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Extensible Mark-Up Language XML
Dutch translation:Extensible Mark-Up Language XML
Entered by: Thijs van Dorssen

09:58 Oct 22, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Extensible Mark-Up Language XML
Is there a Dutch name for this computer language? The whole sentence in which it occurs is: There would be a common standard for messages based on standard formats currently in use over the Internet (eg. Extensible Mark-Up Language XML)

Any suggestions?
Willemina
Extensible Mark-Up Language XML
Explanation:
Hoi Willemina,
Ik heb geen vertaling kunnen vinden, maar wellicht heb je iets aan onderstaande definities?

Norm voor de weergave van webdocumenten op basis van SGML. Anders dan bij HTML kan de maker van een pagina zelf tags toevoegen. Deze kunnen worden gebruikt voor functies die niet in HTML beschikbaar zijn. Op deze manier stelt de maker zelf zijn markup-language samen. XML is bedoeld als opvolger van HTML.

bron: http://www.furore.nl/404.htm?404;http://www.furore.nl/woorde... (klik dan op internet woorden boek)

XML - Standaard die is bedoeld om SGML mogelijkheden op internet aan te bieden. Standaard om informatie vormonafhankelijk gestructureerd op te slaan.

bron:http://www.gea.nl/kennis/woordenboek.asp?LetterID=24&Taal=NL
Selected response from:

Ellemiek Drucker
Grading comment
Thanks for both your answers - I am sorry I could only choose one!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
1 +2Extensible Mark-UP Language XMLEveline Rerren
2Extensible Mark-Up Language XML
Ellemiek Drucker


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Extensible Mark-Up Language XML


Explanation:
Hoi Willemina,
Ik heb geen vertaling kunnen vinden, maar wellicht heb je iets aan onderstaande definities?

Norm voor de weergave van webdocumenten op basis van SGML. Anders dan bij HTML kan de maker van een pagina zelf tags toevoegen. Deze kunnen worden gebruikt voor functies die niet in HTML beschikbaar zijn. Op deze manier stelt de maker zelf zijn markup-language samen. XML is bedoeld als opvolger van HTML.

bron: http://www.furore.nl/404.htm?404;http://www.furore.nl/woorde... (klik dan op internet woorden boek)

XML - Standaard die is bedoeld om SGML mogelijkheden op internet aan te bieden. Standaard om informatie vormonafhankelijk gestructureerd op te slaan.

bron:http://www.gea.nl/kennis/woordenboek.asp?LetterID=24&Taal=NL

Ellemiek Drucker
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 57
Grading comment
Thanks for both your answers - I am sorry I could only choose one!

Willemina

13 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
Extensible Mark-UP Language XML


Explanation:
XML is een taal die sinds een jaar of 5 bestaat en die meer en meer de plaats inneemt van HTML bij Internetttoepassingen, wegens krachtiger en meer mogelijkheden. De term wordt niet vertaald.

voor meer info, zie onder andere xml.pagina.nl of http://www.xs4all.nl/~elmarkou/index2.html


    Reference: http://www.xs4all.nl/~elmarkou/index2.html
Eveline Rerren
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 50

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marco Vrieling: klopt
1 hr

agree  Jacki
2 hrs