KudoZ home » English to Dutch » Telecom(munications)

highlighted

Dutch translation: gemarkeerd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:highlighted
Dutch translation:gemarkeerd
Entered by: Max Nuijens

14:45 Nov 16, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / Bluetooth software
English term or phrase: highlighted
Het komt uit een document met fragmenten die voor een stuk computersoftware worden gebruikt. Kan highlighted blijven staan of is hiervoor een nederlands woord? (ik heb geen nederlandse MS Office)

NOTE: Navigation in Pinyin mode is performed by the browse hot keys (Figure @marker1_16). All selected positions are highlighted, and the current selection also has an inverse border inside the highlighted box (see the current selected symbol).
Max Nuijens
Belarus
gemarkeerd
Explanation:
Volgens mij is dit de term.
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
inderdaad, dit moet het zijn.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8gemarkeerdLinda Ferwerda
5als zodanig aangegeven
Rutger Cornets de Groot
4benadrukkeninge kinget
3 +1geaccentueerd
katja van hellemond
3oplichtende
peter arnout


  

Answers


0 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
gemarkeerd


Explanation:
Volgens mij is dit de term.

Linda Ferwerda
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
inderdaad, dit moet het zijn.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hilde schuermans
3 mins
  -> dank!

agree  Bea Geenen
4 mins
  -> dank!

agree  Lianne van de Ven
8 mins
  -> dank!

agree  Jacqueline van der Spek
8 mins
  -> dank!

agree  Ron Willems
16 mins
  -> dank!

agree  vixen
16 mins
  -> dank!

agree  Jan Willem van Dormolen
2 hrs

agree  Koen van Gilst
2 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
oplichtende


Explanation:
Misschien?

peter arnout
Belgium
Works in field
Native speaker of: Dutch

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
geaccentueerd


Explanation:
gemarkeerd is geen incorrecte vertaling maar ik geef de voorkeur aan 'geaccentueerd'

katja van hellemond
Portugal
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ron Willems: "gemarkeerd" is volgens MS absoluut de standaardvertaling, maar in deze tekst vind ik "geaccentueerd" wel zo fraai passen
3 mins
  -> dank je wel ron

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
benadrukken


Explanation:
http://books.google.com/books?id=IS0tnVBwWF8C&pg=PA33&lpg=PA...

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2008-11-16 15:20:57 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com/search?client=safari&rls=en-us&q=de te...

inge kinget
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch

39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
als zodanig aangegeven


Explanation:
Nog weer een andere mogelijkheid buiten de standaardvertaling om.

Rutger Cornets de Groot
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch