KudoZ home » English to Dutch » Telecom(munications)

control adapter

Dutch translation: schakeladapter


14:21 Dec 9, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / telecommunication
English term or phrase: control adapter
Lets you connect a PC, for dialup and CTI applications and a headset. The control adapter supports the Microsoft Windows Telephony Applications Programming Interface (Windows TAPI), letting you take advantage of PC-based applications, such as ComManager, to automate your phone use.
Atty Peelen
Dutch translation:schakeladapter
Explanation:
Control- wordt meestal vertaald als:
- besturings-
- regel-

Een enkele keer wordt het vertaald als:
- schakel-

Via Google is 1 referentie te vinden voor 'regeladapter' en een paar referenties voor 'schakeladapter'.

Bij aankoop ontvangt u een USB-kabel, een compacte schakeladapter, een papiercassette met 50 vel thermisch papier en speciale software (CD-ROM).

De USB to Gameport adapter kan worden gebruikt om elk gamepoort apparaat zoals bijvoorbeeld stuurwiel, joystick of gamepad hot plugable aan te sluiten via de USB poort. De adapter is voorzien van een schakelaar die het mogelijk maakt om van gamecontroller te wisselen terwijl de computer aan staat. Zo kunt u eenvoudig van spel en besturing wisselen zonder de computer te moeten herstarten.
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
gekozen voor besturingsadapter, bedankt voor je hulp
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4verbindingskastje
Jan Willem van Dormolen
1schakeladapter
vixen


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
verbindingskastje


Explanation:
een mogelijkheid

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 26

19 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
schakeladapter


Explanation:
Control- wordt meestal vertaald als:
- besturings-
- regel-

Een enkele keer wordt het vertaald als:
- schakel-

Via Google is 1 referentie te vinden voor 'regeladapter' en een paar referenties voor 'schakeladapter'.

Bij aankoop ontvangt u een USB-kabel, een compacte schakeladapter, een papiercassette met 50 vel thermisch papier en speciale software (CD-ROM).

De USB to Gameport adapter kan worden gebruikt om elk gamepoort apparaat zoals bijvoorbeeld stuurwiel, joystick of gamepad hot plugable aan te sluiten via de USB poort. De adapter is voorzien van een schakelaar die het mogelijk maakt om van gamecontroller te wisselen terwijl de computer aan staat. Zo kunt u eenvoudig van spel en besturing wisselen zonder de computer te moeten herstarten.


    Reference: http://www.brother.be/products/welcome.cfm?prod_art=MW-100
    Reference: http://www.quickspot.nl/product_info.php?products_id=72&lang...
vixen
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36
Grading comment
gekozen voor besturingsadapter, bedankt voor je hulp