International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Dutch » Telecom(munications)

pushed data

Dutch translation: push-informatie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pushed data
Dutch translation:push-informatie
Entered by: xxxblomguib

13:37 Jan 22, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / telecommunication
English term or phrase: pushed data
Patent betreffende televisiesysteem. Zin luidt: The invention relates to a broadcast television system and method for recording pushed data content broadcast in an interactive television system.

I know what this is (data delivered to a subscriber, whether or not requested), but is there a Dutch term for it? Or do we use "pushed data"..."opgedrongen data????"....help please!
xxxblomguib
push-informatie
Explanation:
Push en pull lijken al aardig te zijn ingeburgerd in het Nederlands, met name in combinatie met 'technologie'

Bij push-technologie laat u gegevens op gezette tijden naar uw computer sturen, bijvoorbeeld het laatste nieuws of op basis van een bepaalde gebeurtenis zoals updates van een webpagina. Push-technologie is geintroduceerd als alternatief voor de manier waarop het World Wide Web momenteel werkt, waarbij gebruikers online informatie zoeken.
Zie ook Pull-technologie.


--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-22 14:21:10 (GMT)
--------------------------------------------------

... 6. PUBLIEKSRELATIES Het onderzoek wees uit dat er teveel push-informatie aangemaakt
wordt (brochures allerhande). ... Echte push-informatie is : 6.7. ...
www.marcdebuck.be/pdf/Beleidsverklaring2001-2006.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-22 14:21:26 (GMT)
--------------------------------------------------

... 6. PUBLIEKSRELATIES Het onderzoek wees uit dat er teveel push-informatie aangemaakt
wordt (brochures allerhande). ... Echte push-informatie is : 6.7. ...
www.marcdebuck.be/pdf/Beleidsverklaring2001-2006.pdf
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
push-informatie it is, then...Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4inkomende / binnenkomende gegevens
Leo te Braake | dutCHem
4push-informatie
vixen
4afgeleverde informatieTony Vandenborn


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
afgeleverde informatie


Explanation:
Stefan
Ik weet niet de goede vertaling, maar wel wat wordt bedoeld. Ook bij SMS-berichten bestaan er twee soorten: pulled en pushed data. 'Pulled' informatie is informatie die je zelf opvraagt, vaak betaald, en die persoonlijk is. 'Pushed' informatie is algemene informatie, die je iongevraagd krijgt. Teletekst op tv is een voorbeeld van 'pushed' data. Hoeplijk ben je hier iets mee!

Tony Vandenborn
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
push-informatie


Explanation:
Push en pull lijken al aardig te zijn ingeburgerd in het Nederlands, met name in combinatie met 'technologie'

Bij push-technologie laat u gegevens op gezette tijden naar uw computer sturen, bijvoorbeeld het laatste nieuws of op basis van een bepaalde gebeurtenis zoals updates van een webpagina. Push-technologie is geintroduceerd als alternatief voor de manier waarop het World Wide Web momenteel werkt, waarbij gebruikers online informatie zoeken.
Zie ook Pull-technologie.


--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-22 14:21:10 (GMT)
--------------------------------------------------

... 6. PUBLIEKSRELATIES Het onderzoek wees uit dat er teveel push-informatie aangemaakt
wordt (brochures allerhande). ... Echte push-informatie is : 6.7. ...
www.marcdebuck.be/pdf/Beleidsverklaring2001-2006.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-22 14:21:26 (GMT)
--------------------------------------------------

... 6. PUBLIEKSRELATIES Het onderzoek wees uit dat er teveel push-informatie aangemaakt
wordt (brochures allerhande). ... Echte push-informatie is : 6.7. ...
www.marcdebuck.be/pdf/Beleidsverklaring2001-2006.pdf


    Reference: http://www.packardbell.nl/cross/node437.asp?page=2&letter=80
vixen
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36
Grading comment
push-informatie it is, then...Thanks!

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
inkomende / binnenkomende gegevens


Explanation:
Pushed heeft een wat negatief imago door telefonische verkoop. Essentieel verschil met pulled is, dat de ontvangende partij niet in aktie komt: hij staat er bij en kijkt wat er binenkomt in het magazijn inkomende goederen.

Alternatief voor de gerund: ingekomen / binnengekomen.

Push / pull zijn logistieke termen. Mocht je verder willen zoeken, zoek dan bv bij logistieke systeemhuizen.


Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4