KudoZ home » English to Dutch » Telecom(munications)

line appearances

Dutch translation: lijntoetsen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:line appearances
Dutch translation:lijntoetsen
Entered by: vixen

17:39 Apr 5, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Telecom(munications)
English term or phrase: line appearances
In de beschrijving van een telefoontoestel:

14 programmable multi-function keys with dual-color LED-indicators (for speed dialing, broadcast groups, line appearances, future access)

Elders vond ik als omschrijving voor line appearances:
When one extension has other lines configured as lighting buttons on their phone, this is a line appearance.

Bedankt :-)
Ellemiek
Ellemiek Drucker
lijntoetsen
Explanation:
Ik denk dat het hier gaat om lijntoetsen. Als zo'n toets gaat knipperen, komt er via die lijn een oproep binnen. Door op de knipperende knop te drukken, kun je die oproep beantwoorden.

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2004-04-05 18:03:00 GMT)
--------------------------------------------------

Een inkomende oproep wordt aangekondigd door een belsignaal en door een knipperend lampje van een van de lijntoetsen. In het display verschijnt het nummer van een interne oproeper. Bij externe oproepen kan ook het nummer van de oproeper in het display verschijnen als uw centrale gebruik maakt van ISDN-lijnen.
http://www.utwente.nl/civ/telefonie/medewerkers/handleidingv...

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2004-04-05 18:11:10 GMT)
--------------------------------------------------

Een toestel met lijntoetsen is herkenbaar aan de toetsen met de telefoonnummers van u en uw collega\'s. Met een dergelijk toestel hebt u toegang tot alle lijnen en kunt u gelijktijdig meerdere lijnen bellen.
http://www.math.uni-augsburg.de/optipoint_500.nl.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs 17 mins (2004-04-06 07:56:45 GMT)
--------------------------------------------------

Volgens de tekst gaat het duidelijk om de toets zelf. Het is een van de mogelijkheden waarop de 14 multifunctionele toetsen kunnen worden geprogrammeerd.
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Dank je :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1lijntoetsen
vixen
3 +1actieve lijnen
Henk Peelen


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
actieve lijnen


Explanation:
lijkt me

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mirjam Bonne-Nollen: inderdaad, in dit geval is 'actieve lijnen' een goede vertaling. De 'multi-function keys' genoemd in de toelichting zijn dan o.a. lijntoetsen
2 hrs

agree  Maria van der Heijde-Zomerdijk
9 hrs

neutral  Jan Willem van Dormolen: volgens mij gaat het niet om de lijnen zelf, maar om hoe die op het toestel zichtbaar gemaakt worden.
12 hrs

disagree  vixen: het gaat hier om de functies die de programmeerbare toetsen kunnen hebben. Je programmeert een toets niet als actieve lijn maar wel als lijntoets.
13 hrs

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
lijntoetsen


Explanation:
Ik denk dat het hier gaat om lijntoetsen. Als zo'n toets gaat knipperen, komt er via die lijn een oproep binnen. Door op de knipperende knop te drukken, kun je die oproep beantwoorden.

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2004-04-05 18:03:00 GMT)
--------------------------------------------------

Een inkomende oproep wordt aangekondigd door een belsignaal en door een knipperend lampje van een van de lijntoetsen. In het display verschijnt het nummer van een interne oproeper. Bij externe oproepen kan ook het nummer van de oproeper in het display verschijnen als uw centrale gebruik maakt van ISDN-lijnen.
http://www.utwente.nl/civ/telefonie/medewerkers/handleidingv...

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2004-04-05 18:11:10 GMT)
--------------------------------------------------

Een toestel met lijntoetsen is herkenbaar aan de toetsen met de telefoonnummers van u en uw collega\'s. Met een dergelijk toestel hebt u toegang tot alle lijnen en kunt u gelijktijdig meerdere lijnen bellen.
http://www.math.uni-augsburg.de/optipoint_500.nl.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs 17 mins (2004-04-06 07:56:45 GMT)
--------------------------------------------------

Volgens de tekst gaat het duidelijk om de toets zelf. Het is een van de mogelijkheden waarop de 14 multifunctionele toetsen kunnen worden geprogrammeerd.

vixen
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36
Grading comment
Dank je :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: lijkt me helemaal goed.
12 hrs
  -> bedankt Jan Willem