KudoZ home » English to Dutch » Textiles / Clothing / Fashion

tog quilt

Dutch translation: dichtheidsgraad


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:(number) tog quilt
Dutch translation:dichtheidsgraad
Entered by: xxxcw010

15:49 Aug 11, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: tog quilt
Een quilt is een dekbed of een sprei, maar wat is die tog daarvoor? Ik weet alleen dat "4 tog quilt" gelijk staat aan drie lagen dekens.
Linda Flebus
Belgium
dichtheidsgraad
Explanation:
its the measurement of the thickness/warmth of the quilt. you can purchase them with all tog ratings. Not aware of a particular name in dutch though as they measure the amount of materiel per square inch or suchlike.
Selected response from:

xxxcw010
Grading comment
Ik probeer jullie allebei de helft te geven van de Kudoz, ik hoop maar dat het lukt
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4dichtheidsgraadxxxcw010
2vulgewichtRoos Kolkena


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dichtheidsgraad


Explanation:
its the measurement of the thickness/warmth of the quilt. you can purchase them with all tog ratings. Not aware of a particular name in dutch though as they measure the amount of materiel per square inch or suchlike.

xxxcw010
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 2
Grading comment
Ik probeer jullie allebei de helft te geven van de Kudoz, ik hoop maar dat het lukt

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
vulgewicht


Explanation:
ik denk dat deze vertaling alleen opgaat voor donzen dekbedden, maar het kan zijn dat het past in je context

http://www.debedweters.nl/dekbedden.php

Roos Kolkena
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Als ik op de pagina van de Bedweters kijk, zie ik daar "warmteklasse" staan en gecombineerd met de opmerking van Charlotte zou dit wel eens de oplossing kunnen zijn. Wat denken jullie?

Asker: Warmteklasse Hoe warm zijn al die verschillende dekbedden eigenlijk? Om enig houvast te bieden worden dekbedden daarom gecodeerd naar warmteklasse. Als norm geldt de standaardisatie van de Nederlandse Vereniging van Huisvrouwen: warmteklasse 1-4. Met warmteklasse 1 kunt u ook in de winter met het raam open slapen. Warmteklasse 2 voldoet het beste in een normale, matig koele slaapkamer (circa 15°C). Warmteklasse 3 is bedoeld voor mensen die het snel warm hebben. Warmteklasse 4 is een typisch zomerdek voor zwoele nachten. Omdat één dekbed nu eenmaal niet alle klimatologische schommelingen op kan vangen, is het 4-seizoenendekbed bijzonder populair geworden. Het zomer- en het lente/herfstdeel hebben ieder een verschillend vulgewicht en/of verschillende vulling. Aan elkaar gezet met strikjes, drukknopen, klittenband of een ritssluiting vormen de aparte delen een dikker geheel voor winternachten.