standardized travel arrangement

Dutch translation: gestandaardiseerde reisvoorzieningen

English term or phrase:standardized travel arrangement
Dutch translation:gestandaardiseerde reisvoorzieningen
Entered by: xxxNicole_BC

02:58 Oct 27, 2005
English to Dutch translations [Non-PRO]
Marketing - Tourism & Travel
English term or phrase: standardized travel arrangement
Ik ben een aanvulling op een (door een niet-native speaker geschreven, erg leuk (!))overeenkomst aan het vertalen en kom hierin opgemelde zinsnede tegen. Op het eerste gezicht erg makkelijk, maar in mijn context toch wel weer iets lastiger. Wat kunnen jullie er van maken?
"We also understand that immigration laws impose restrictions and obligations on participants and program sponsors and that XXX is obliged in many host countries, for different reasons, not to allow participants to remain in the host country after release from or termination of the program, and, therefore, requires *standardized travel arrangement* ensuring that participants depart the host country once the program concludes." (zelf had ik gedacht aan een 'standaard reispakket', maar ben er toch niet zo gelukkig mee).
xxxNicole_BC
gestandaardiseerd pakket met reisvoorzieningen
Explanation:
ook niet erg mooi, maar dekt volgens mij de lading wel: een vaste serie maatregelen om ervoor te zorgen (en de autoriteiten gerust te stellen), dat iemand inderdaad het betrokken land kan verlaten als dat nodig mocht blijken.
Selected response from:

Benno Groeneveld
United States
Grading comment
Allen bedankt voor het snelle meedenken!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3gestandaardiseerd pakket met reisvoorzieningen
Benno Groeneveld
4 +1gestandaardiseerde uitreis-regeling
xxxAnneke Panel


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
gestandaardiseerd pakket met reisvoorzieningen


Explanation:
ook niet erg mooi, maar dekt volgens mij de lading wel: een vaste serie maatregelen om ervoor te zorgen (en de autoriteiten gerust te stellen), dat iemand inderdaad het betrokken land kan verlaten als dat nodig mocht blijken.

Benno Groeneveld
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
Grading comment
Allen bedankt voor het snelle meedenken!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mariette van Heteren
54 mins

neutral  Marcel Van den Heuvel: ik zou opteren voor ''gestandaardiseerde reisvoorzieningen''
2 hrs

agree  xxxmariette: met Celle
5 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
13 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gestandaardiseerde uitreis-regeling


Explanation:
Ik denk dat er meer zo iets wordt bedoeld.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 37 mins (2005-10-27 07:36:43 GMT)
--------------------------------------------------

Misschien gaat het zelfs om uitzetten i.p.v. uitreisen...

xxxAnneke Panel
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: alleen vreemd dat er niet bij staat wat dat dan inhoudt.
11 hrs