KudoZ home » English to Dutch » Tourism & Travel

room upgrade

Dutch translation: kamer-upgrade


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:room upgrade
Dutch translation:kamer-upgrade
Entered by: Sandra van Bijsterveld

15:31 Dec 13, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Tourism & Travel / Tourism
English term or phrase: room upgrade
In a brochure of a hotel chain. "Room upgrades are available at some hotels"
Renate van den Bos
kamer-upgrade
Explanation:
Niet zo vindingrijk, maar wordt blijkbaar gebruikt.
Selected response from:

Sandra van Bijsterveld
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Sommige hotels bieden kamer-upgrades aan
Evert DELOOF-SYS
5Sommige hotels bieden kamer-upgrades aan
4kamer-upgradeSandra van Bijsterveld
4Kamers met hogere standaard/beter comfortPieter_H


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Kamers met hogere standaard/beter comfort


Explanation:
Hi Renate!

Upgrade to = naar hogere standaard dan oorspronkelijk geboekt.

"upgrade" wordt in twee gevallen gebruikt :
1) vrijwillig en dan betaal je meestal een ekstra bedrag voor je overnacthting en
2) onvrijwillig ( bij bijv. overboeken van een bapaalde categorie door het hotel) en dan kost het je als gast meestal niets.

Dezelfde problematiek doet zich voor in de vlieg-business..

Ik hoop dat het kan helpen.

Groeten,

Pieter_ H

Ref: eigen ervaring reiswereld.

Pieter_H
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kamer-upgrade


Explanation:
Niet zo vindingrijk, maar wordt blijkbaar gebruikt.


    Reference: http://www.klm.nl/Flying_Dutchman/Partners/Hotel_Partners/fr...
Sandra van Bijsterveld
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt!

51 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Sommige hotels bieden kamer-upgrades aan


Explanation:
is wat er staat.
Letterlijk: kamer-upgrades zijn beschikbaar..in sommige hotels.

Het gebeurt regelmatig dat hotels een betere kamer (groter, mooier, beter... gesitueerd) aanbieden (aan bv. de prijs van een gewone kamer) aan bv. vaste klanten, aan leden van bv. een 'frequent flyer club' of gewoon ter promotionele ondersteuning.
Een 'junior suite' ipv een 'standard superior room', een 'suite' ipv een junior suite', een 'superior room' ipv een 'standard room', 'een kamer met zeezicht' ipv 'een kamer met uitzicht op de tuin' enz.


+/- tien jaar de wereld afgehotst als tour manager, maar ook als reisagent en t.o.

HTH


Native speaker of:

51 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Sommige hotels bieden kamer-upgrades aan


Explanation:
is wat er staat.
Letterlijk: kamer-upgrades zijn beschikbaar..in sommige hotels.

Het gebeurt regelmatig dat hotels een betere kamer (groter, mooier, beter... gesitueerd) aanbieden (aan bv. de prijs van een gewone kamer) aan bv. vaste klanten, aan leden van bv. een 'frequent flyer club' of gewoon ter promotionele ondersteuning.
Een 'junior suite' ipv een 'standard superior room', een 'suite' ipv een junior suite', een 'superior room' ipv een 'standard room', 'een kamer met zeezicht' ipv 'een kamer met uitzicht op de tuin' enz.


+/- tien jaar de wereld afgehotst als tour manager, maar ook als reisagent en t.o.

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 27