KudoZ home » English to Dutch » Tourism & Travel

luxury boutique resort

Dutch translation: boutique resort/boetiekhotel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:boutique resort
Dutch translation:boutique resort/boetiekhotel
Entered by: Linda Ferwerda

08:43 Aug 13, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tourism & Travel / toerisme
English term or phrase: luxury boutique resort
a 67-room luxury boutique resort.
Deze tekst heeft betrekking op een hotel. Helaas geen verdere context.
Linda Ferwerda
luxueus boetiekhotel
Explanation:
Boutique resort / boetiekhotel raakt meer en meer ingeburgerd.

Desnood: hotel/resort met luxeboetieks (één woord)

Ref.:
... toeristen. De prijs voor een kamer in een boetiekhotel in Bodrum ligt
tussen de 150 en 350 US$ (168 en 393 euro) Lees het hele artikel, ...

www.anwb.nl/vakantie/buitenland/ bestemmingen/land.jsp?land=tr
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Dank je wel Evert! Ik heb besloten de Engelse benaming te handhaven, omdat die het beste in de het geheel past.

Groeten,

Linda
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3luxueus boetiekhotel
Evert DELOOF-SYS
4luxueus winkelen ressort, (oord), Luxueus ressort om te winkelen
Monika Martens


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
luxueus winkelen ressort, (oord), Luxueus ressort om te winkelen


Explanation:
luxueus winkelen ressort, oord
Het kon ook : Luxueus ressort om te winkelen


    Reference: http://search.msn.be/results.asp?FORM=MSNH&v=1&RS=CHECKED&CY...
Monika Martens

45 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
luxueus boetiekhotel


Explanation:
Boutique resort / boetiekhotel raakt meer en meer ingeburgerd.

Desnood: hotel/resort met luxeboetieks (één woord)

Ref.:
... toeristen. De prijs voor een kamer in een boetiekhotel in Bodrum ligt
tussen de 150 en 350 US$ (168 en 393 euro) Lees het hele artikel, ...

www.anwb.nl/vakantie/buitenland/ bestemmingen/land.jsp?land=tr

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 27
Grading comment
Dank je wel Evert! Ik heb besloten de Engelse benaming te handhaven, omdat die het beste in de het geheel past.

Groeten,

Linda

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chantal Henno: absoluut
9 mins

agree  Anneken
34 mins

agree  Ann Bishop
2 hrs