KudoZ home » English to Dutch » Tourism & Travel

entertainment venue

Dutch translation: voorstellingslocatie


10:58 Apr 21, 2008
English to Dutch translations [Non-PRO]
Marketing - Tourism & Travel
English term or phrase: entertainment venue
Hebben we hiervoor een woord in het Nederlands? Ik heb helemaal geen inspiratie...
Maaike van Vlijmen
United Kingdom
Dutch translation:voorstellingslocatie
Explanation:
of, nog neutraler, gewoon een locatie als er voldoende context omheen staat.
Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
Ik heb uiteindelijk voor deze optie gekozen, die paste het best in de context.
Allemaal bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4amusementsgelegenheid
Jan Willem van Dormolen
4theaterSuzanne Jansen
3 +1evenement(en)Carolien de Visser
3uitgaansgelegenheidSandra van Bijsterveld
3voorstellingslocatie
vic voskuil


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
voorstellingslocatie


Explanation:
of, nog neutraler, gewoon een locatie als er voldoende context omheen staat.

vic voskuil
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Ik heb uiteindelijk voor deze optie gekozen, die paste het best in de context.
Allemaal bedankt!

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
theater


Explanation:
Hangt af van wat ze er precies mee bedoelen; als het om een gebouw gaat waar alleen voorstellingen worden gegeven, lijkt mij theater de meest voor de hand liggende oplossing. Maar als ze een complex met evt bioscopen, casino's enz bedoelen , zou ik het omschrijven met theater-, bioscoop- en casinocomplex

Suzanne Jansen
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish

22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uitgaansgelegenheid


Explanation:
Kan ook van toepassing zijn.

Sandra van Bijsterveld
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8

53 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
evenement(en)


Explanation:
toeristisch evenement, afhankelijk van de context.
Ik denk hierbij aan organisatie van folkloristische markten, voorstellingen etc. in het toeristisch seizoen.

Carolien de Visser
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
28 mins
  -> Bedankt

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
amusementsgelegenheid


Explanation:
Of gelegenheid voor amusement.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4