KudoZ home » English to Dutch » Tourism & Travel

ridge walk

Dutch translation: wandeling over een bergkam, richel


09:20 Jul 10, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tourism & Travel
English term or phrase: ridge walk
A ridge walk will lead you towards the castle doors, it’s possible explore the towers, dungeons and the famous hall of the musicians.
Uit een toeristische website over de East Midlands.
Linda Flebus
Belgium
Dutch translation:wandeling over een bergkam, richel
Explanation:
wandeling over een bergkam, richel
Selected response from:

Mariette van Heteren
Netherlands
Grading comment
Dank je wel allemaal.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4wandeling over een bergkam, richel
Mariette van Heteren
4wandeling langs een richel/bergrandSabine Piens
2 +1kamwandelinghirselina


Discussion entries: 4





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
wandeling over een bergkam, richel


Explanation:
wandeling over een bergkam, richel

Mariette van Heteren
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je wel allemaal.
Notes to answerer
Asker: Dacht ik ook, maar hoe rijm je dat met een kastelentocht?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jo Le: @ opmerking Linda: kan een kasteel niet op een bergflank liggen dan? Een andere optie is om een substantief te gebruiken, bv. 'een bergpad brengt je naar de kasteelpoorten'
8 mins
  -> Dank je!

agree  Lianne van de Ven: of bergrug
57 mins
  -> Dank je!

agree  Christoph Verplancke: "wandeling over de klassieke bergkam tussen Losehill en Mam Tor", http://www.visitpeakdistrict.com/downloads/Dutch_Walking_and... (page 7). Richel is niet juist in deze context.
1 hr
  -> dank je!

agree  Kitty Brussaard: Met Christoph. Alternatief is Hirselina's kortere versie: '... de klassieke (berg)kamwandeling ....'
12 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wandeling langs een richel/bergrand


Explanation:
...

Sabine Piens
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: In het Duits zou het een Gratwanderung zijn, met Grat niet letterlijk te nemen.... Iets met hoogtes en laagtes (dungeons, kantelen)?


51 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
kamwandeling


Explanation:
Al kan het boven op de kamwandeling aanmerkelijk koeler zijn. Een andere weersbepalende factor is de passaatwind. Deze blaast uit het noordoosten en de ...
www.koningaap.nl/www/index.php?m=faqdetail&landid=180

--------------------------------------------------
Note added at 2 days9 hrs (2008-07-12 18:27:56 GMT)
--------------------------------------------------

Verder volgde hierop een pracht van een uitzichtsrijke kamwandeling van bijna 2 uur. Bij de enige waterbron van de dag, les Granges de Brasque, ...
www.cs.utwente.nl/~flokstra/Travel/images/2003/gr5/jun30

hirselina
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard: Of 'bergkamwandeling' :-)
11 hrs
  -> Thanks