KudoZ home » English to Dutch » Tourism & Travel

Multi-sensory environment

Dutch translation: multisensorieel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Multi-sensory environment
Dutch translation:multisensorieel
Entered by: Joop Fraikin

10:47 Oct 23, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tourism & Travel / tourism
English term or phrase: Multi-sensory environment
"It also houses the interactive gallery of light, sound and colour, where visitors are invited to explore and experiment in a multi-sensory environment."
Anyone?
Willemina Hagenauw
multisensorieel
Explanation:
Met de nodige vrijheid: "...en kleur, een unieke omgeving waar de bezoeker welkom is voor een multisensorieel avontuur."
Selected response from:

Joop Fraikin
Grading comment
Hartelijk dank!

Willemina
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2multi-zintuiglijke omgeving / een omgeving waar de zintuigen op allerlei manieren worden geprikkeld
Antoinette Verburg
4 +1zinneprikkelend
Jos Essers
5multisensorieel
Joop Fraikin


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
multi-zintuiglijke omgeving / een omgeving waar de zintuigen op allerlei manieren worden geprikkeld


Explanation:
Denk dat dit letterlijk kan worden vertaald, hoewel 'een omgeving waar de zintuigen op allerlei manieren worden geprikkeld' inhoudelijk juister is.

Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem
2 hrs

agree  Henk Peelen: tweede mogelijkheid; maar misschien liever "velerlei" dan "allerlei"
4 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
multisensorieel


Explanation:
Met de nodige vrijheid: "...en kleur, een unieke omgeving waar de bezoeker welkom is voor een multisensorieel avontuur."

Joop Fraikin
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
Grading comment
Hartelijk dank!

Willemina

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zinneprikkelend


Explanation:
Op 11 en 12 mei vindt in het Amsterdam Mariott Hotel de Multi Sensory Marketing Conferentie plaats. Bedrijven als Colgate, Palmolive, Wehkamp en Gispen International presenteren hun eigen invulling van Multi Sensory Marketing-concepten, waarbij alle zintuigen van de doelgroep worden geprikkeld om een effectieve boodschap over te brengen. Wouter de Vries (VU-docent Dienstenmarketing) en Désirée Struijk (SENTA Aromatie Marketing) schetsen het theoretisch kader van Multi Sensory Marketing. De kosten bedragen f 2495 per persoon. Aanmeldingen: (0346) 582254, e-mail: office@iir-conf.nl.



    Reference: http://www.nieuwsbank.nl/inp/1999/05/0511F005.htm
Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maggiebaglady
4 hrs