KudoZ home » English to Dutch » Tourism & Travel

booking windows

Dutch translation: reserveringstermijnen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:booking windows
Dutch translation:reserveringstermijnen
Entered by: Steven Mertens

08:06 Sep 15, 2011
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Tourism & Travel
English term or phrase: booking windows
Context: "Booking Windows: 56% of 2011 survey respondents include windows in their policy requiring travellers to consider lower fare alternatives before or after their originally preferred departure time."

Dank bij voorbaat

Steven
Steven Mertens
reserveringstermijnen
Explanation:
De uitdrukking 'booking windows' wordt gebruikt om de reserveringstermijn aan te duiden die door reizigers wordt gebruikt ofwel welke als minimum termijn door reisorganisaties wordt verlangd om bijvoorbeeld van speciale lage tarieven te kunnen profiteren.
Selected response from:

Willem Wunderink
Netherlands
Grading comment
Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1reserveringstermijnen
Willem Wunderink
4(verplichte) alternatieve vertrekdatum
Akke Wagenaar


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
reserveringstermijnen


Explanation:
De uitdrukking 'booking windows' wordt gebruikt om de reserveringstermijn aan te duiden die door reizigers wordt gebruikt ofwel welke als minimum termijn door reisorganisaties wordt verlangd om bijvoorbeeld van speciale lage tarieven te kunnen profiteren.


    Reference: http://www.hotelnewsnow.com/articles.aspx/5932/Sales-teams-f...
Willem Wunderink
Netherlands
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tijmen Roozenboom
40 mins
  -> bedankt, Tijmen

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(verplichte) alternatieve vertrekdatum


Explanation:
Volgens mij is hier sprake van het moeten accepteren van eerdere of latere vertrekdata als alternatief voor de gekozen vertrekdatum. M.a.w. de reiziger boekt een vlucht tegen laag tarief, maar moet ook een bepaalde aantal dagen eerder of later vertrek accepteren. Boekingsvenster, boekingstermijn, vertrektermijn noch alternatieve vertrekdatum komen voor op website van Nederlandse vliegreisaanbieders. Het lijkt er op dat dit in NL niet wordt gebruikt. (Verplichte) alternatieve vertrekdatum lijkt me daarom hier de beste vertaling.

Akke Wagenaar
Senegal
Native speaker of: Native in DutchDutch