KudoZ home » English to Dutch » Tourism & Travel

first come first served basis

Dutch translation: zolang de voorraad strekt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:first come first served basis
Dutch translation:zolang de voorraad strekt
Entered by: Sandra van Bijsterveld

07:17 Mar 27, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Tourism & Travel
English term or phrase: first come first served basis
Hele zin is: Manual wheelchairs are available on a first come first served basis. (in een brochure voor een pretpark)

Oplossingen als: 'op is op' of 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' vind ik niet passen gezien het voorgaande.
Heeft iemand een charmantere oplossing?

Bedankt
Ellemiek
Ellemiek Drucker
zolang de voorraad strekt
Explanation:
Lijkt me in dit geval kunnen, omdat het om het aantal beschikbare rolstoelen gaat.
Selected response from:

Sandra van Bijsterveld
Netherlands
Grading comment
Ja, dit is hem! Bedankt Sandra!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +12zolang de voorraad strektSandra van Bijsterveld
5 +1Wie eerst komt, wordt eerst bediend.Tony Vandenborn
4beperkt
Björn Houben
3beperkt leverbaarSaskia Steur
3zolang beschikbaar
Edward Vreeburg


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Wie eerst komt, wordt eerst bediend.


Explanation:
Dat is wat we in Vlaanderen zouden zeggen... Geen idee of dat ook in Nederland 'inzetbaar' is...

Tony Vandenborn
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ballistic: en zo staat het er ook in het Engels...
19 mins

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zolang beschikbaar


Explanation:
zoiets,...?

Edward Vreeburg
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +12
zolang de voorraad strekt


Explanation:
Lijkt me in dit geval kunnen, omdat het om het aantal beschikbare rolstoelen gaat.

Sandra van Bijsterveld
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Ja, dit is hem! Bedankt Sandra!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  George Vardanyan
9 mins

agree  AllisonK: hier gaat het inderdaad om
19 mins

agree  Huijer
40 mins

agree  joeky janusch
58 mins

agree  Adela Van Gils
1 hr

agree  Iris70
2 hrs

agree  Elisabeth Toda-v.Galen
2 hrs

agree  neilgouw
8 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
8 hrs

agree  Henk Peelen
10 hrs

agree  Saskia Steur
11 hrs

agree  Meturgan
18 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
beperkt


Explanation:
Wij hebben ook een beperkt aantal rolstoelen ter beschikking voor mindervaliden.

eventueel

Björn Houben
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
beperkt leverbaar


Explanation:
Is misschien ook een optie.

Saskia Steur
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4