KudoZ home » English to Dutch » Transport / Transportation / Shipping

conference, outsider and/or feeder services

Dutch translation: zie onder


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:conference, outsider and/or feeder services
Dutch translation:zie onder
Entered by: Ilke Fabritius

10:43 Dec 15, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping / freight forwarding
English term or phrase: conference, outsider and/or feeder services
"the port is linked to all major destinations in the world by numerous conference, outsider and/or feeder services" (from a text from a freight forwarding company, describing their services, their way of working, the port they operate from...)
Ilke Fabritius
zie onder
Explanation:
3 termen tegelijk - toe maar!

conference services (liner services): lijnvrachtdiensten (uitgevoerd door maatschappijen / samenwerkingsverbanden)
non-conference services (outside services): vrachtdiensten uitgevoerd door onafhankelijke (zee-)vervoerders, niet noodzakelijk volgens een vaste dienstregeling
(zie ref.)

feeder servies: lijkt te gaan over aanvoer (evt. afvoer?) met andere, kleinere transportmiddelen (water/weg/spoor)

maak er zelf maar een mooi geheel van ;-)
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Heel erg bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3zie onderHarry Borsje
3Conferenties en diensten van derden en / of toeleverende bedrijven
Henk Peelen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Conferenties en diensten van derden en / of toeleverende bedrijven


Explanation:
zoiets denk ik.

Talloze conferenties en diensten van derden en / of toeleverende bedrijven verbinden de haven met alle belangrijke bestemmingen ter wereld.


De opeenhoping van overlegplatforms (conferenties) en diensten van derden en toevoerende bedrijven is niet mooi.

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 35

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zie onder


Explanation:
3 termen tegelijk - toe maar!

conference services (liner services): lijnvrachtdiensten (uitgevoerd door maatschappijen / samenwerkingsverbanden)
non-conference services (outside services): vrachtdiensten uitgevoerd door onafhankelijke (zee-)vervoerders, niet noodzakelijk volgens een vaste dienstregeling
(zie ref.)

feeder servies: lijkt te gaan over aanvoer (evt. afvoer?) met andere, kleinere transportmiddelen (water/weg/spoor)

maak er zelf maar een mooi geheel van ;-)



    Reference: http://www.export911.com/e911/ship/roro.htm#xConference
    Reference: http://144.202.240.28/pman/ViewProject.asp?pid=62
Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28
Grading comment
Heel erg bedankt!