KudoZ home » English to Dutch » Transport / Transportation / Shipping

project cargo

Dutch translation: projectlading


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:project cargo
Dutch translation:projectlading
Entered by: Ilke Fabritius

10:59 Dec 15, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping / freight forwarding
English term or phrase: project cargo
I've found a good definition (Project cargo includes freight that is voluminous, either by weight, size or quantity, or composed of complex components that must be disassembled,...)
but I'm not sure which term is used in Dutch.
Thanks for any help!
Ilke Fabritius
projectlading
Explanation:
Volgens mij heet dat gewoon projectlading:
"Een steeds belangrijkere rol speelt de zogenaamde projectlading, waartoe zowel motorjachten, fabrieksonderdelen, machines en staalproducten worden gerekend, maar ook levend vee en windgeneratoren behoren hiertoe" (http://www.niederlandeweb.de/nl/content/Hamburg/ndld/ea/serv... en vele andere hits op Google.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 11 mins (2005-12-15 12:10:58 GMT)
--------------------------------------------------

Hier nog een verwijzing die van een Nederlandse site komt: "Een van de specialismen is projectlading: het transport van delicate hoogwaardige apparatuur, kwetsbare machines of complete tentoonstellingen"(http://www.zuidwest-nederland.nl/200510/a06.shtml)
Selected response from:

FionaT
Netherlands
Grading comment
Dit lijkt het inderdaad te zijn... soms is het zo eenvoudig dat je er gewoon naastkijkt... bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3projectladingFionaT
3Projectvracht
Henk Peelen
2speciale vracht
TransAction


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
speciale vracht


Explanation:
gokje

TransAction
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrisianFrisian
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Projectvracht


Explanation:
Weet je wel zeker dat project cargo een op zichzelf staand begrip is zodat je gevonden definitie van toepassing is op jouw vertaalterm? Ik zou het gewoon veilig vertalen.

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 35

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
projectlading


Explanation:
Volgens mij heet dat gewoon projectlading:
"Een steeds belangrijkere rol speelt de zogenaamde projectlading, waartoe zowel motorjachten, fabrieksonderdelen, machines en staalproducten worden gerekend, maar ook levend vee en windgeneratoren behoren hiertoe" (http://www.niederlandeweb.de/nl/content/Hamburg/ndld/ea/serv... en vele andere hits op Google.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 11 mins (2005-12-15 12:10:58 GMT)
--------------------------------------------------

Hier nog een verwijzing die van een Nederlandse site komt: "Een van de specialismen is projectlading: het transport van delicate hoogwaardige apparatuur, kwetsbare machines of complete tentoonstellingen"(http://www.zuidwest-nederland.nl/200510/a06.shtml)

FionaT
Netherlands
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dit lijkt het inderdaad te zijn... soms is het zo eenvoudig dat je er gewoon naastkijkt... bedankt!