KudoZ home » English to Dutch » Transport / Transportation / Shipping

The scope of the study is valid for

Dutch translation: de reikwijdte van het onderzoek


11:27 Nov 2, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Transport / Transportation / Shipping
English term or phrase: The scope of the study is valid for
Deze zinsnede is afkomstig uit een onderzoek naar het verbeteren van de toegankelijkheid van het openbaar vervoer, in het bijzonder bussen.

In what operating environment do your vehicles run?
Responses varied to this question, but all cities operate buses at least partly in an urban or dense environment. The scope of the study is therefore valid for city buses.

Ik kan maar geen mooie vertaling bedenken. Iemand een idee?
Hester Eymers
Netherlands
Dutch translation:de reikwijdte van het onderzoek
Explanation:
Omdat uit het antwoord op de vraag is gebleken dat het voornamelijk gaat om openbaar vervoer in steden, is de reikwijdte van het onderzoek beperkt tot, en voornamelijk van toepassing op stadsbussen.
Selected response from:

xxxmariette
United States
Grading comment
Iedereen bedankt voor het meedenken! Ik heb uiteindelijk gekozen voor Jacks formulering.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2binnen het bestek van het onderzoekFunambule
3 +1de reikwijdte van het onderzoekxxxmariette
3Daarom heeft het onderzoeksterrein betrekking op stadsbussen
Henk Peelen
3De resultaten van dit onderzoek mogen dus (hier) worden toegepast voor stadbussen.Harry Borsje


Discussion entries: 5





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
the scope of the study is valid for
binnen het bestek van het onderzoek


Explanation:
Stadsbussen vallen daarom binnen het bestek van het onderzoek.

Zoiets.

Of misschien:

Het bestek van het onderzoek omvat dus ook stadsbussen.

Funambule
Netherlands
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
7 mins

agree  Tina Vonhof: prima vertaling.
5 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
the scope of the study is valid for
Daarom heeft het onderzoeksterrein betrekking op stadsbussen


Explanation:
Redelijk veilige vertaling.
Niet mooi, want volgens mij heeft het onderzoek betrekking op de bussen, niet het terrein.

http://www.beleidsonderzoek.nl/leden/ledenlijst/?id=10
Het onderzoeksterrein heeft betrekking op vraagstukken met betrekking tot het onderwijs op de arbeidsmarkt.




Minder letterlijk, maar mooier:
Daarom heeft het onderzoek betrekking op stadsbussen

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 35

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
the scope of the study is valid for
De resultaten van dit onderzoek mogen dus (hier) worden toegepast voor stadbussen.


Explanation:
Het rapport lezend, kom ik tot deze conclusie: er wordt gebruik gemaakt van de uitkomsten van een eerder uitgevoerd onderzoek, waarvan hier wordt geconcludeerd dat dat inderdaad is toegestaan.

Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
the scope of the study is valid for
de reikwijdte van het onderzoek


Explanation:
Omdat uit het antwoord op de vraag is gebleken dat het voornamelijk gaat om openbaar vervoer in steden, is de reikwijdte van het onderzoek beperkt tot, en voornamelijk van toepassing op stadsbussen.

xxxmariette
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 10
Grading comment
Iedereen bedankt voor het meedenken! Ik heb uiteindelijk gekozen voor Jacks formulering.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: Ik zou er van maken: Stadsbussen vallen dus/derhalve binnen de reikwijdte van het onderzoek.
12 hrs
  -> Dank je Jack!