KudoZ home » English to Dutch » Transport / Transportation / Shipping

Core return

Dutch translation: zie onder


18:43 Apr 8, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping / Van een leverancier van landbouwvoertuigen
English term or phrase: Core return
Wat wordt er bedoeld met core return (bijv. in 'core return policy'), ik kom het tegen op allerlei automotive websites, maar krijg er niet uit wat de goede NL vertaling is. Graag jullie hulp!
Ingeborg Gonizzi
Netherlands
Dutch translation:zie onder
Explanation:
met 'core' wordt hier volgens mij 'engine' bedoeld, dan zou een 'core return policy' in de richting komen van een 'motor- retourprocedure'.

When returning core:
Mark the bill of lading "Class 85 Used Engines Sub 1, item number 120790, Used engines having value for reconditioning or salvage only."
http://www.srcreman.com/corereturn.htm

All cores must be returned in the shipping container which they were shipped and must be turned in as the exact same engine.
http://www.powerpro2000.com/core_return.htm
Selected response from:

Nicole Snoek
Netherlands
Grading comment
Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1te reviseren onderdeelHarry Borsje
3terugzenden van onderdelen ter reparatie en/of vervanging
Kitty Brussaard
3zie onderNicole Snoek
2kernregels voor teruggave
Yolanda Carati


Discussion entries: 1





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
core return
kernregels voor teruggave


Explanation:
Nog steeds niet echt mooi, maar wellicht inspireert het anderen tot betere oplossingen...

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2008-04-08 19:00:52 GMT)
--------------------------------------------------

'Core' hoort bij 'return policy', zoals in core business = kernactiviteiten.

Yolanda Carati
Mexico
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Nee, dat is het niet, want je moet allerlei dingen doen met die cores voordat je ze kunt terugsturen. Dus het gaat echt om de core, waarvoor een terugstuur protocol is.

Asker: Maar hartelijk dank voor het meedenken, je had me even aan het twijfelen!


25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
core return
zie onder


Explanation:
met 'core' wordt hier volgens mij 'engine' bedoeld, dan zou een 'core return policy' in de richting komen van een 'motor- retourprocedure'.

When returning core:
Mark the bill of lading "Class 85 Used Engines Sub 1, item number 120790, Used engines having value for reconditioning or salvage only."
http://www.srcreman.com/corereturn.htm

All cores must be returned in the shipping container which they were shipped and must be turned in as the exact same engine.
http://www.powerpro2000.com/core_return.htm

Nicole Snoek
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dank je wel!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
core
te reviseren onderdeel


Explanation:
Ik ken dit gebruik van te reviseren onderdelen (versnellingsbakken, motoren) die naar de fabriek teruggestuurd moeten worden in ruil voor (met bijbetaling) een nieuw of reeds gereviseerd onderdeel.


Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard: En nog die lastige vertaling voor 'core return'!
41 mins
  -> Hoezo? Het betreft toch gewoon de betreffende 'return policy' (retourzendprocedure; ongetwijfeld gevolg door een reeks instructies, in te vullen formulieren, enz.)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
core return
terugzenden van onderdelen ter reparatie en/of vervanging


Explanation:
'Core' slaat hier volgens mij op alle inwendige onderdelen van een (motor)voertuig.

'Core return policy' zou ik kortweg vertalen met 'Reparatie en/of vervanging van (motor)onderdelen' (indien als kopje gebruikt) of anders 'Procedure/service voor reparatie en/of vervanging van (motor)onderdelen'



Kitty Brussaard
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 10