KudoZ home » English to Dutch » Transport / Transportation / Shipping

Gauge Track

Dutch translation: zie de uitleg


09:22 Nov 27, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Transport / Transportation / Shipping
English term or phrase: Gauge Track
Standard Gauge Track
Narrow Gauge Track
Broad Gauge Track

In ene lijst met soorten spoorwegen, wegen en paden
geen context
Judith Verschuren
Dutch translation:zie de uitleg
Explanation:
het gaat om de combinatie met Narrow, Normal en Broad, en daar bestaan standaard termen voor.
narrow gauge track: smalspoor
normal gauge track: normaalspoor
broad gauge track: breedspoor
Selected response from:

Harry Heijkoop
Portugal
Grading comment
hartelijk dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1zie de uitleg
Harry Heijkoop
5spoorwijdteRené Knoop
3 +1spoor met standaard spoorbreedte
Ron Willems
3spoorweg met ... spoorbreedte
Lode Demetter


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gauge track
spoorweg met ... spoorbreedte


Explanation:
gauge verwijst wsl naar de spoorbreedte (standard, narrow, broad)

Lode Demetter
Belgium
Native speaker of: Dutch

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
standard gauge track
spoor met standaard spoorbreedte


Explanation:
gauge = spoorbreedte
narrow gauge track = smalspoor
enz

Ron Willems
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacob Winsemius
1 hr

31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
gauge track
zie de uitleg


Explanation:
het gaat om de combinatie met Narrow, Normal en Broad, en daar bestaan standaard termen voor.
narrow gauge track: smalspoor
normal gauge track: normaalspoor
broad gauge track: breedspoor


Harry Heijkoop
Portugal
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
hartelijk dank

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacob Winsemius
42 mins

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
gauge track
spoorwijdte


Explanation:
Spoorwijdte: gemeten afstand tussen BINNENKANT van linker en rechter rails van een spoor. Voor normaalspoor (normal gauge track) is dit 1435mm (wordt altijd vermeld in mm)
Spoorbreedte: gemeten afstand tussen HART van linker en rechter rails van een spoor. Voor normaalspoor (normal gauge track) is dit 1,50 m (wordt vermeld in meters.)



René Knoop
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8