KudoZ home » English to Dutch » Transport / Transportation / Shipping

Floating scale

Dutch translation: variabele tarieven


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Floating scale
Dutch translation:variabele tarieven
Entered by: Henk Peelen

12:54 Aug 30, 2010
English to Dutch translations [PRO]
Transport / Transportation / Shipping
English term or phrase: Floating scale
- Auto-consolidation
• Floating scales
• 100% invoice control
• Reversed freight billing

Wat zouden ze daar mee bedoelen?
Judith Verschuren
variabele tarieven
Explanation:
Ik denk dat men bedoelt dat de klant "lid" wordt of zo via een vast klantnummer en dat dan een termijnafrekening plaatsvindt van alle ritten (consolidation), waarbij ook de totaalafstand, maar misschien ook de tijd (werkdagen overdag versus weekend of 's nachts) of het gebied van invloed zijn, terwijl niet-geregistreerde klanten altijd een hoog bedrag per tonkilometer betalen of zo.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1staffel
Gerard de Noord
2variabele tarieven
Henk Peelen


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
floating scale
staffel


Explanation:
Of staffelkorting. Het is maar een gok maar misschien hoeven de klanten na de automatische consilidatie van de vracht minder vrachtkosten te betalen.

Gerard de Noord
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: denk het ook
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
floating scale
variabele tarieven


Explanation:
Ik denk dat men bedoelt dat de klant "lid" wordt of zo via een vast klantnummer en dat dan een termijnafrekening plaatsvindt van alle ritten (consolidation), waarbij ook de totaalafstand, maar misschien ook de tijd (werkdagen overdag versus weekend of 's nachts) of het gebied van invloed zijn, terwijl niet-geregistreerde klanten altijd een hoog bedrag per tonkilometer betalen of zo.

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 35