KudoZ home » English to Farsi (Persian) » Computers: Software

pseudocode

Farsi (Persian) translation: شبه كد / شبه رمز


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pseudocode
Farsi (Persian) translation:شبه كد / شبه رمز

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
15:59 Feb 8, 2009
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Bus/Financial - Computers: Software
English term or phrase: pseudocode
Definition from STING software engineering glossary :
A notation resembling a programming language but not intended for actual compilation. It usually combines some of the structure of a programming language with an informal natural-language description of the computations to be carried out. It is often produced by CASE systems as a basis for later hand coding.

Example sentence(s):
  • Chances are, if you were to go into a conference room at a software company, it would contain a white-board filled with pseudocode and flowcharts. Pseudocode and flowcharts are programmer's ways of expressing algorithms, control structures, and other programming concepts quickly and simply. InfoWebLinks
  • Generally, you should try to break each main task down into very small tasks that can each be explained with a short phrase. There may eventually be a one-to-one correlation between the lines of pseudocode and the lines of the code that you write after you have finished pseudocoding. Minich.com
  • PPP is a way of developing routines by writing pseudocode for them in the first place (not a new topic) and after that, making the pseudocode a comment in the routine (functions, procedure, method or whatever your language calls them). CodeRookie
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

شبه كد / شبه رمز
Definition:
شبه كد روشي فشرده و سريع براي توضيح يك الگوريتم است.
Selected response from:

Hossein Emami
Iran
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2شبه كد / شبه رمز
Hossein Emami
5شبه کدsb64et


  

Translations offered


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
شبه كد / شبه رمز


Definition from own experience or research:
شبه كد روشي فشرده و سريع براي توضيح يك الگوريتم است.

Example sentence(s):
  • شبه كد معمولا فاقد جزئياتي است كه انسان بتواند بدون آنها الگوريتم را بفهمد... - Wikipedia  
Hossein Emami
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  asal: sure
17 hrs
  -> Thanks Mam!

Yes  Saeid Hasani
6 days
  -> Thank you!

1 day18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
شبه کد


Definition from own experience or research:
شبه کد یا شبه برنامه نوعی زبان مصنوعی شبیه به زبان کامپیوتر می باشند.
شبه کد زبان غیر رسمی و فشرده ای از الگوریتم برنامه نویسی کامپیوتر می باشند که از قراداد های ساختاری زبان برنامه نویسی استفاده می کنند ، ولی ترکیبات خاص زبانی،زیر روال های تفصیلی و متغیر ها را شامل نمی شوند .

Example sentence(s):
  • شبه كد يك زبان مصنوعي است كه به برنامه نويس امكان توسعه الگوريتم(نوشتن و كد كردن الگوريتم) را مي دهد. شبه كد مي تواند همان زبان روزمره شما يا زبان انگليسي باشد و مزيت آن درك آسان توسط برنامه نويس است. البته بايد توجه داشت كه شبه كد جزء زبان هاي برنامه نويسي اجرائي نيست. به عبارت ديگر شبه كد ها توسط كامپيوتر قابل اجرا نيست و فقط مي توانند قبل از نوشتن يك برنامه ، برنامه نويس را در مسير درست قرار دهد. - بلاگ تک  
  • شبه کد ( Pseudo Code ) عمليات پالايش را می توان در رابطه با هر مرحله با استفاده از "شبه - کد " ، دنبال کرد. شبه کد ،الگوريتمی برای بيان عملياتی است که می بايست توسط يک روتين محقق گردد . در اين راستا از يک گرامر مشابه انگليسی ، استفاده می گردد . مثلا" شبه کد ، روتين IsValidUser بصورت زير خواهد بود: شبه کد روتين IsvalidUser Is ValidUser() If CurrentUserName Not in ValidUserList Display Invalid User Error Message Terminate Program Else Return ValidUserIDNumber End شبه کد ، عملياتی را که يک روتين می بايست انجام دهد ، بدون اتکاء به گرامر يک زبان برنامه نويسی خاص ، تشريح می نمايد. شبه کد ، زبانی مبتنی بر گرامری خاص نبوده و الگوريتمی از عمليات مورد نظر که می بايست توسط يک روتين انجام شود را مشخص می نمايد. مزيت شبه کد، شباهت زياد آن به زبان انگليسی است و می توان آن را با افراديکه برنامه نويس نبوده و بنوعی در فاز طراحی صاحبنظر می باشند ، به اشتراک تا صحت استنباطات حاصل شده تائيد و يا اصلاح گردد.( در فاز طراحی می بايست يک ارتباط مستمر با کاربران صاحبنظر برقرارگردد، ما قرار است مسئله آنان را حل نمائيم نه مسئله خود را و يا نمی خواهيم مسئله ای ديگر را بر حجم مسائل آنان اضافه نمائيم!) بدين ترتيب ، امکان تشخيص خطاء و اعمال تعييرات لازم در خصوص برخورد با خطاهای احتمالی در ابتدا فراهم می گردد ( يکی از اصول مهندسی نرم افزار در اين رابطه به اين موضوع اشاره می نمايد که به هر ميزان که زمان کشف يک خطاء در چرخه حيات يک برنامه سريعتر باشد ، هزينه برخورد با خطاء کاهش خواهد يافت ) . - sakha ravesh co  
  • لگوریتم های رندر سازی در تری دی مکس (1) مطمئنا اگر می توانستید در تری دی مکس کد نویسی کنید شاید بسیاری از کارهای شما با سرعت و دقت و کیفیت بیشتری همراه بوده و قادر به ایجاد شاهکارهای عجیب و غریبی می بودید . به هر حال تری دی مکس دارای شبه کدهای خاص خود بوده و از زبانی برای برنامه نویسی استفاده می کند که استانداردهای خاص خود را دارد اما متدهای آن بسیار زیاد است و با فراگیری آن ها قادر خواهید بود تاشبه کدهایی کاربردی را بنویسید . - هنر و کامپیوتر  

Explanation:
سمانه بائو
sb64et
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License