KudoZ home » English to Farsi (Persian) » Medical: Health Care

cycloplegic

Farsi (Persian) translation: سیکلوپلژیک


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cycloplegic
Farsi (Persian) translation:سیکلوپلژیک
Entered by: Rahi Moosavi

12:35 Jan 20, 2008
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care / ophthamology
English term or phrase: cycloplegic
cycloplegic
Ali Abbas Bayat Parsa
Malaysia
سیکلوپلژیک
Explanation:
فلج عضلات مژگاني چشم.
اين عضله شكل عدسي را بهنگام انقباض تغيير مي‌دهد و بدينوسيله چشم قادر مي‌شود روي اشيا كانون‌گيري كند.
يك داروي سيكلوپلژيك مانع از اين كار مي‌شود بطوري كه مي‌توان چشم را آسانتر معاينه و جراحي كرد.

(اگر در دوره سربازی معاینه چشم از شما بعمل آورده باشند حتمآً خاطره مصرف این داروها را در یاد دارید!....)
Selected response from:

Rahi Moosavi
Canada
Grading comment
Thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3سیکلوپلژیک
Rahi Moosavi
4فلج/از کار افتادگی عنبیه
Mohammad Reza Razaghi


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
فلج/از کار افتادگی عنبیه


Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cycloplegic

Mohammad Reza Razaghi
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 8

31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
سیکلوپلژیک


Explanation:
فلج عضلات مژگاني چشم.
اين عضله شكل عدسي را بهنگام انقباض تغيير مي‌دهد و بدينوسيله چشم قادر مي‌شود روي اشيا كانون‌گيري كند.
يك داروي سيكلوپلژيك مانع از اين كار مي‌شود بطوري كه مي‌توان چشم را آسانتر معاينه و جراحي كرد.

(اگر در دوره سربازی معاینه چشم از شما بعمل آورده باشند حتمآً خاطره مصرف این داروها را در یاد دارید!....)



    Reference: http://www.pezeshkonline.ir/visitorpages/Show.aspx?IsDetailL...
    Reference: http://optiran.blogspot.com/2003_07_01_archive.html
Rahi Moosavi
Canada
Works in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 8
Grading comment
Thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maryam Moinzadeh
1 hr

agree  Armineh Johannes: armineh johannes
4 hrs

agree  Ramin Vali
7 hrs