KudoZ home » English to Farsi (Persian) » Construction / Civil Engineering

The Pavement Growth/Pressure Phenomenon

Farsi (Persian) translation: انبساط/رشد روسازی، پدیده فشارندگی


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:The Pavement Growth/Pressure Phenomenon
Farsi (Persian) translation:انبساط/رشد روسازی، پدیده فشارندگی
Entered by: Farzad Akmali

06:02 Aug 27, 2010
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / bridge
English term or phrase: The Pavement Growth/Pressure Phenomenon
the phenomenon that results in pavement blow-up.
sanaz_e
انبساط/رشد روسازی، پدیده فشارندگی
Explanation:
Pressure phenomenon is call پدیده فشارندگی or فشارنده

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2010-08-27 06:18:51 GMT)
--------------------------------------------------

اولين تعريف علمي براي پديده فشارندگي در سنگ توسط ترزاقي ارايه شد. طبق تعريف او سنگ هاي فشارنده بر اثر اعمال تنش به آهستگي به درون تونل پيشروي مي کنند. بدون آنکه حجم آنها به طور محسوس افزايش يابد. همچنين بارلا و انجمن بين المللي مکانيک سنگ فشارندگي را بر اثر افزايش تنش برشي تعريف نموده که باعث حرکت پيرامون تونل به سمت داخل آن بشود. در اين تحقيق بررسي بوجود آمدن پديده فشارندگي در تونل ها مورد مطالعه قرار گرفته است. در منابع، روش هاي مختلفي از جمله تجربي، نيمه تجربي و تئوري - تحليلي ارايه شده است.

http://sid.ir/Fa/ViewPaper.asp?ID=88584&varStr=3;احمدي مرتضي...
Selected response from:

Farzad Akmali
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4انبساط/رشد روسازی، پدیده فشارندگی
Farzad Akmali
5انبساط روسازی / پدیده فشار
Hossein Abbasi Mohaghegh


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
the pavement growth/pressure phenomenon
انبساط روسازی / پدیده فشار


Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2010-08-27 06:18:34 GMT)
--------------------------------------------------

خرابی در روسازیهای انعطاف پذیر در اثر دو عامل ترک خوردگی یا شیار افتادگی روی می دهد .عامل شیار افتادگی عموماً در اثر عبور بارهای بیش از توان روسازی است، اما ترکها معمولاً در اثر عبور زیاد وسایل نقلیه با بارهای عادی و انقباض و انبساط روسازی در اثر تغییرات دمایی حاصل می شوند

Hossein Abbasi Mohaghegh
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 12

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
the pavement growth/pressure phenomenon
انبساط/رشد روسازی، پدیده فشارندگی


Explanation:
Pressure phenomenon is call پدیده فشارندگی or فشارنده

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2010-08-27 06:18:51 GMT)
--------------------------------------------------

اولين تعريف علمي براي پديده فشارندگي در سنگ توسط ترزاقي ارايه شد. طبق تعريف او سنگ هاي فشارنده بر اثر اعمال تنش به آهستگي به درون تونل پيشروي مي کنند. بدون آنکه حجم آنها به طور محسوس افزايش يابد. همچنين بارلا و انجمن بين المللي مکانيک سنگ فشارندگي را بر اثر افزايش تنش برشي تعريف نموده که باعث حرکت پيرامون تونل به سمت داخل آن بشود. در اين تحقيق بررسي بوجود آمدن پديده فشارندگي در تونل ها مورد مطالعه قرار گرفته است. در منابع، روش هاي مختلفي از جمله تجربي، نيمه تجربي و تئوري - تحليلي ارايه شده است.

http://sid.ir/Fa/ViewPaper.asp?ID=88584&varStr=3;احمدي مرتضي...

Farzad Akmali
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 16
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hossein Emami: پدیده انبساط/فشارندگی روسازی
55 mins
  -> Many thanks!

agree  Armineh Johannes: armineh johannes
9 hrs
  -> Thanks Armineh!

agree  Paran
12 hrs
  -> Thanks Sir!

agree  Fereidoon Keyvani
1 day6 hrs
  -> Thanks Sir!