KudoZ home » English to Finnish » Automotive / Cars & Trucks

short throw

Finnish translation: lyhytliikeinen vaihdekeppi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:short throw (transmission)
Finnish translation:lyhytliikeinen vaihdekeppi
Entered by: Kristina Thorne

09:08 Sep 26, 2011
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: short throw
Käännän teknisiä tietoja ja tässä kyseessä manuaalinen vaihteisto - manual, short throw. Ei muuta yhteyttä.
Kristina Thorne
France
Lyhytliikeinen vaihdekeppi
Explanation:
Ei niin napakka ilmaisu kuin tuo englanninkielinen, kuitenkin paljon automiesten ja autolehtien käyttämä ja merkitykseltään selvä.

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/vertailussa-japanilaisspo...
Selected response from:

Timo Lehtilä
Finland
Grading comment
Kiitos, Timo!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Lyhytliikeinen vaihdekeppiTimo Lehtilä
4Lyhyt vaihdevalitsimen liikerataEsa Argillander
3 +1lyhyt vaihdeväli
Jussi Rosti


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
lyhyt vaihdeväli


Explanation:
ks. google


    Reference: http://www.google.fi/search?q=%22short%20throw%22&hl=fi&tbs=...
Jussi Rosti
Finland
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Jussi, kiitos - tästä oli myös paljon apua!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pietari Valtonen
21 mins
  -> Kiitos, Pietari!

neutral  Esa Argillander: Eikö lyhyen vaihdevälin voisi käsittää myös siten että välityssuhteet ovat lähellä toisiaan? Toisaalta jo Asconamiehet käyttivät myynti-ilmoituksissa termiä "vaihdevälin lyhentäjä"
1 day 0 min

1 day 1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Lyhyt vaihdevalitsimen liikerata


Explanation:
Eikö lyhyen vaihdevälin voisi käsittää myös siten että välityssuhteet ovat lähellä toisiaan?
Kääntäisin ennemmin lyhyeksi liikeradaksi, olkoon sitten keppi tai vaihdevalitsin.


    Reference: http://wiki.answers.com/Q/What_does_the_term_short_throw_mea...
Esa Argillander
Finland
Specializes in field
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 11
Notes to answerer
Asker: Kiitos, Esa!


2 days 6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Lyhytliikeinen vaihdekeppi


Explanation:
Ei niin napakka ilmaisu kuin tuo englanninkielinen, kuitenkin paljon automiesten ja autolehtien käyttämä ja merkitykseltään selvä.

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/vertailussa-japanilaisspo...

Timo Lehtilä
Finland
Specializes in field
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 40
Grading comment
Kiitos, Timo!