KudoZ home » English to Finnish » Business/Commerce (general)

Corporate Records Department

Finnish translation: Yrityksen asiakirjahallinto


10:20 Nov 25, 2013
English to Finnish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: Corporate Records Department
If you are unsure whether records under your control or the control of employees who report to you should be preserved, contact the Corporate Records Department for guidance.
Juuso Rantanen
Finland
Finnish translation:Yrityksen asiakirjahallinto
Explanation:
Record refers to asiakirja, as opposed to plain document = dokumentti. It is archived material, so this is department for archives.

Selected response from:

pyTony
Finland
Grading comment
Kiitokset vastaajille ja pahoittelut viivästyneestä vastauksesta omalta puoleltani. Olin itse aluksi samoilla linjoilla finnword1:n sananmukaisen käännöksen kanssa, mutta päädyin lopulta käyttämään pyTonyn "asiakirjahallintoa", joka tuntui istuvan materiaaliin aavistuksen paremmin. Kiitokset myös hyödyllisestä linkistä.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Yrityksen asiakirjahallinto
pyTony
4yhtiön asiakirjaosastofinnword1


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
corporate records department
yhtiön asiakirjaosasto


Explanation:
Sananmukainen käännös. Minusta turhantärkeä nimike.

finnword1
United States
Native speaker of: Finnish

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
corporate records department
Yrityksen asiakirjahallinto


Explanation:
Record refers to asiakirja, as opposed to plain document = dokumentti. It is archived material, so this is department for archives.




    Reference: http://www.tsk.fi/tepa/netmot.exe?UI=engr&height=161
pyTony
Finland
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Kiitokset vastaajille ja pahoittelut viivästyneestä vastauksesta omalta puoleltani. Olin itse aluksi samoilla linjoilla finnword1:n sananmukaisen käännöksen kanssa, mutta päädyin lopulta käyttämään pyTonyn "asiakirjahallintoa", joka tuntui istuvan materiaaliin aavistuksen paremmin. Kiitokset myös hyödyllisestä linkistä.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mikko Solja: Asiakirjahallinto on oikeampi termi kuin asiakirjaosasto, vaikka kumpaakin kyllä käytetään.
1 day20 hrs