KudoZ home » English to Finnish » Cinema, Film, TV, Drama

womp rat

Finnish translation: rämerotta


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:womp rat
Finnish translation:rämerotta
Entered by: xxxfinntranslat

17:01 Nov 5, 2007
English to Finnish translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama / Tähtien sota
English term or phrase: womp rat
Mahtaako Tähtien sodan womp ratille olla suomenkielinen nimitys?
Eeva Lilley
United Kingdom
rämerotta
Explanation:
näin ainakin itse nimittäisin tatooinen womp rat:tia ;)

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2007-11-06 00:27:11 GMT)
--------------------------------------------------

Ja viitaten disagreehen, veikkaisin, että rottaa ei ole koskaan nimetty aiemmin, joten yksinkertainen nimi kuten aavikkorottakin voisi olla hyvä vastine. Olet varmaan kääntämässä "uusimpia" star wars kirjoja vai?
Selected response from:

xxxfinntranslat
Finland
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 -1rämerottaxxxfinntranslat
3 -1vompattiMiaK


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
vompatti


Explanation:
Veikkaus! (Luulen kuulleeni joskus tämän sanan käännöksenä womp ratille, mutta en ole 100% varma.)

MiaK
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  xxxfinntranslat: vompatti?! oletko koskaan katsonut star warsia?
1 hr
  -> Kyllä, mutta siitä on sata vuotta aikaa! :-)

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
rämerotta


Explanation:
näin ainakin itse nimittäisin tatooinen womp rat:tia ;)

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2007-11-06 00:27:11 GMT)
--------------------------------------------------

Ja viitaten disagreehen, veikkaisin, että rottaa ei ole koskaan nimetty aiemmin, joten yksinkertainen nimi kuten aavikkorottakin voisi olla hyvä vastine. Olet varmaan kääntämässä "uusimpia" star wars kirjoja vai?


    Reference: http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://images.wikia.co...
xxxfinntranslat
Finland
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 2
Notes to answerer
Asker: Elokuvateksityksestä on kyse, ei itse Tähtien sodasta vaan parodiasta.

Asker: Ja kiitos siitä tiedosta, että sanaa ei ole käännetty aiemmin!

Asker: Sain tästä selville, ettei sanaa ole aiemmin käännetty, joten siitä pisteet.

Asker:


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Owen owenfw: But it lives on a desert planet! It's not a swamp rat. Sounds like wombat too. womp is also close to whomp (the verb), which is what one should do to a womp rat.
2 hrs
  -> yes, but the word suggest a translation like this. It has been translated into similar in other languages as well.