KudoZ home » English to Finnish » Computers: Hardware

form factors

Finnish translation: emolevyn mittasuhteet


19:22 Nov 3, 2007
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
English term or phrase: form factors
Konteksteja

“Ultimately, what our customers value is our ability to provide the form factors and system platforms that they require with the processing capabilities they need.”

"XX has designed the most comprehensive portfolio of multi-core platforms, with over 30 products in a wide range of form factors and system platforms."

Kyse on ilmeisesti vain siitä, että tarjotaan eri kokoisia emolevyjä. Wikipedia kertoo näin: "Motherboard form factor = the size and shape of a computer's motherboard, which sets a lower limit on the overall size and shape of the computer."
Timo Lehtilä
Finland
Finnish translation:emolevyn mittasuhteet
Explanation:
"Motherboard form factor, the size and shape of a computer's motherboard, which sets a lower limit on the overall size and shape of the computer"

...tarjota heidän tarpeisiinsa sopivan kokoisia emolevyjä...
tms.
Selected response from:

Jussi Rosti
Finland
Grading comment
Oudon tuntuinen ilmaisu ensi hätään, mutta kaipa suomeksikin tottuisi puhumaan eri 'kokotekijöistä' ja 'mittauhteista'. Ilmaisun ei kaiketi tarvitse viitata pelkkään emolevyyn, mutta sellainen vakiintunut käytäntö lienee ammattislangissa muodostunut.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5muototekijätxxxfinntranslat
4 -1emolevyn mittasuhteet
Jussi Rosti
3emolevytTerya Nousiainen


Discussion entries: 2





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
emolevyt


Explanation:
En ole alan asiantuntija, mutta Wikipediasta löytyi tuo termi.


    Reference: http://fi.wikipedia.org/wiki/EPIC
Terya Nousiainen
Finland
Native speaker of: Finnish

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
form factor
emolevyn mittasuhteet


Explanation:
"Motherboard form factor, the size and shape of a computer's motherboard, which sets a lower limit on the overall size and shape of the computer"

...tarjota heidän tarpeisiinsa sopivan kokoisia emolevyjä...
tms.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Form_factor
Jussi Rosti
Finland
Works in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 13
Grading comment
Oudon tuntuinen ilmaisu ensi hätään, mutta kaipa suomeksikin tottuisi puhumaan eri 'kokotekijöistä' ja 'mittauhteista'. Ilmaisun ei kaiketi tarvitse viitata pelkkään emolevyyn, mutta sellainen vakiintunut käytäntö lienee ammattislangissa muodostunut.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  xxxfinntranslat: nyt on kyllä pakko sanoa, etten usko että kyseessä on emolevyn mittasuhteet, sillä emolevyjä valmistetaan standardejen mukaisesti vain kolmea eri kokoa pc-koneille ja palvelimille muutamaa kokoa.
10 hrs
  -> hmm... ajattelin kyllä sulautettujen järjestelmien emolevyjä, en pc-tietokoneiden

22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
muototekijät


Explanation:
tässäpä oikea vastaus suoraan sanakirjasta.

xxxfinntranslat
Finland
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 4