KudoZ home » English to Finnish » Computers: Software

fuzzy match

Finnish translation: osittainen vastine


08:48 Feb 3, 2009
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / CAT-työkalut
English term or phrase: fuzzy match
Tämä ei selityksiä kaivanne. Nyt olisi suomenkielinen termi haussa. Onko parempia ehdotuksia kuin "epätarkka vastine" (eräässä aihetta käsittelevässä gradussa käytetty)?
Taija Hyvönen
Finland
Finnish translation:osittainen vastine
Explanation:
... could also do.
Selected response from:

Pauliina Kauppila
Grading comment
Kiitos!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2osittainen vastine
Pauliina Kauppila
4Samea vastine tai vastike
FinnTrans


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
osittainen vastine


Explanation:
... could also do.

Pauliina Kauppila
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Kiitos!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Niina Lahokoski: tai tästä lyhempi muoto "osavastine"
1 hr

agree  FinnTrans: Kuullostaa hyvältä! :)
10 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Samea vastine tai vastike


Explanation:
Fuzzy on "samea" tai "sumea" etc. Match on "vastine" tai "vastike". Myoskin jo vastasin aikaisempaan vastaukseen, että "kuulosti hyvältä". Tuli vain tämä mieleen sen jälkeen. :)

FinnTrans
United States
Does not meet criteria
Native speaker of: Finnish