KudoZ home » English to Finnish » Construction / Civil Engineering

pre grained

Finnish translation: esikarhennettu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pre grained
Finnish translation:esikarhennettu
Entered by: xxxfinntranslat

13:18 Feb 22, 2008
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: pre grained
Sähkölaitekaappien ulkopinnat on käsitelty tavalla, joka ilmaistaan näin:

"240s pre grained (average 0.5 micron), (Other grades available upon request)"

Voisiko kysymys olla karhennuksesta. Karhennetussa pinnassahan maali pysyy paremmin kiinni. 'Pre' ei viitanne siihen, että kysymyksessä olisi jokin alustava karhennus, jota seuraa 'actual/real' karhennus, vaan siihen, että kysymys esivalmistelu maalaukselle.

Se voisi ehkä myös olla 'rakeistettu'. Minusta 'grained surface' voisi olla 'rakeistettu pinta', vaikkakin Googlen mielestä ei.
Timo Lehtilä
Finland
esikarhennettu
Explanation:
kyseessähän on pienillä metallikuulilla käsitelty pinta, eli siihen on puhallettu ilmanpaineella metallikuulia, jotta saadaan karhea pinta.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-02-22 15:33:48 GMT)
--------------------------------------------------

tämä sana kertoo kaiken. esikarhennettuun pintaan ei tarvita muuta pintakäsittelyä kuin lakkaus/maalaus. usko pois.
Selected response from:

xxxfinntranslat
Finland
Grading comment
Selostus pitää paikkansa. Toivoisin tosin, että suomeksi löytyisi jokin täsmällisempi ilmaus, eihän pelkkä 'esikarhennettu' vihjaa tuohon kuulasuihkutukseen juuri millään lailla.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4etukäteen karhennettu
tradu
3esikarhennettuxxxfinntranslat


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
etukäteen karhennettu


Explanation:
Voisiko olla, että tekstillä vain tarkoitetaan pinnan karhennusta etukäteen, jolloin maali pysyyy siinä paremmin kiinni?

tradu
Italy
Native speaker of: Finnish

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
esikarhennettu


Explanation:
kyseessähän on pienillä metallikuulilla käsitelty pinta, eli siihen on puhallettu ilmanpaineella metallikuulia, jotta saadaan karhea pinta.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-02-22 15:33:48 GMT)
--------------------------------------------------

tämä sana kertoo kaiken. esikarhennettuun pintaan ei tarvita muuta pintakäsittelyä kuin lakkaus/maalaus. usko pois.

xxxfinntranslat
Finland
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 6
Grading comment
Selostus pitää paikkansa. Toivoisin tosin, että suomeksi löytyisi jokin täsmällisempi ilmaus, eihän pelkkä 'esikarhennettu' vihjaa tuohon kuulasuihkutukseen juuri millään lailla.