KudoZ home » English to Finnish » Construction / Civil Engineering

knock-outs

Finnish translation: reikäaihio


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:knockout
Finnish translation:reikäaihio
Entered by: xxxVille Kilkku

16:13 Feb 23, 2008
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: knock-outs
Konteksti: "Gland plate with knock-outs"

'Gland plate' tarkoittaa kaapelien läpivientilevyä ja nuo 'knock-out'it on "esireikiä", reiän kohta on osittain prässätty irti, ja kun siihen napauttaa, niin reikäpala irtoaa. Millä nimellä näitä 'knock-out'teja olisi sopivinta kutsua?

En löytänyt netistä sellaista kuvaa jossa olisi ollut varsinainen 'Gland plate with knock-outs', mutta tässä on vähän erilainen, muovinen läpivientilevy, jossa ei ole noita 'knock-out'teja:

http://www.marcon.fi/show.php?lang=EN&page=rittal85&parent=m...

Ja tässä eräs toinen, jossa siinäkään ei ole 'knock-out'teja, vaan sopiva reikäkoko syntyy katkaisemalla "tutti" sopivasta kohdasta:

http://www.marcon.fi/show.php?lang=EN&page=mb10-25&parent=mg

Tässä kuvassa on tuollaisia irrotettavia reikäpaloja, vaikkakaan ei vieläkään aivan aitoja 'knock-out'teja:

http://www.hammerzone.com/archives/elect/panel/sub_panel/01/...
Timo Lehtilä
Finland
reikäaihiot
Explanation:
Katso esim. websters.
Selected response from:

xxxVille Kilkku
Grading comment
Kyllä tämä on varmasti ihan oikea vastaus. En vaan löytänyt sitä, kun en ymmärtänyt ottaa 'knock-out'ista tuota tavuviivaa pois.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3reikäaihiotxxxVille Kilkku
5LäpivientiaihioSkipper1
5esiporattu reikäxxxfinntranslat
4ulostyönnöt
Desmond O'Rourke


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ulostyönnöt


Explanation:
kaukaa haettu, mutta silti pätevä termi kuten ykköslinkissä todetaan


    Reference: http://64.233.169.104/custom?q=cache:qwBImTmLetwJ:www.tut.fi...
    Reference: http://www.muovimuotoilu.fi/index.php?option=com_content&tas...
Desmond O'Rourke
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxAlfa Trans: ulostyöntö ei ole napautus, enemmänkin pushing http://www.websters-online-dictionary.org/definition/ejectio...
2 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
reikäaihiot


Explanation:
Katso esim. websters.


    Reference: http://www.websters-online-dictionary.org/translation/Finnis...
xxxVille Kilkku
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Kyllä tämä on varmasti ihan oikea vastaus. En vaan löytänyt sitä, kun en ymmärtänyt ottaa 'knock-out'ista tuota tavuviivaa pois.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Desmond O'Rourke: parempi näin
46 mins

agree  Jussi Rosti
9 hrs

agree  xxxAlfa Trans: Naulan kantaan!
21 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
esiporattu reikä


Explanation:
joskus vastaus on vain helpompi kuin se voisi olla :D

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-02-23 21:38:43 GMT)
--------------------------------------------------

mieti tätä sanarykelmää hetki ja tulet samaan ehdotukseen.... google antaa hemmetisti vastauksia tällä...

xxxfinntranslat
Finland
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 6

1 day21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Läpivientiaihio


Explanation:
Vaikka keskustelu on jo ohi, halusin vastata tällä ehdotuksella. Sähkömiehet eivät yleensä puhu rei'istä vaan läpivienneistä ja senvuoksi ko. kojeiden valmistajat puhuvat myös omissa tuotteissaan läpivientiaihioista.

Skipper1
Specializes in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 4