KudoZ home » English to Finnish » Electronics / Elect Eng

Variable speed control

Finnish translation: portaaton nopeudensäätö


09:27 Apr 30, 2008
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: Variable speed control
Tällähän tarkoitetaan mm. sitä että kojekaapin lämpötilaa säädellään muuttamalla tuulettimen pyörimisnopeutta.

Yritin rakennella suomenkielisiä ilmaisuja: "nopeusmuutossäätö", "säätö nopeutta muuttamalla".

Onko kellään osuvia ehdotuksia taikka peräti ainoaksi hyväksyttäväksi julistettua termiä.
Timo Lehtilä
Finland
Finnish translation:portaaton nopeudensäätö
Explanation:
Mikäli kyseessä portaaton säätö niin voisi tarkentaa termiksi "portaaton nopeudensäätö"

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-04-30 12:04:19 GMT)
--------------------------------------------------

Olisiko sitten ihan vain esim. "lämpötilan säätö tuuletinnopeudella?
Selected response from:

Juha Valtonen
United Kingdom
Grading comment
Kyllä tuo "lämpötilan säätö tuuletinnopeudella" on oikeansuuntainen. Yritin haeskella, miten sen sinne panin, mutta en nyt onnistu failia löytämään.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Nopeudensäätö
tradu
4portaaton nopeudensäätö
Juha Valtonen


Discussion entries: 1





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
variable speed control
Nopeudensäätö


Explanation:
Sanakirja antaa tämän yksinkertaisen käännöksen ja siitähän myös tekstissä lienee kyse eli tuulettimen pyörimisen nopeudensäätö.

tradu
Italy
Works in field
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jussi Rosti: toki
1 min

agree  Juuso Rantanen: joo
24 mins

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
variable speed control
portaaton nopeudensäätö


Language variant: INFINITELY VARIABLE SPEED CONTROL

Explanation:
Mikäli kyseessä portaaton säätö niin voisi tarkentaa termiksi "portaaton nopeudensäätö"

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-04-30 12:04:19 GMT)
--------------------------------------------------

Olisiko sitten ihan vain esim. "lämpötilan säätö tuuletinnopeudella?

Example sentence(s):
  • www.tyokalutukku.fi/pdf/panasonic_porakone.pdf

    Reference: http://www.instruccionesweb.com/u2/pdf/multiherramientas/Bla...
    Reference: http://www.toolworld.dk/text/manuals/45000-DNSFET.pdf
Juha Valtonen
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 11
Grading comment
Kyllä tuo "lämpötilan säätö tuuletinnopeudella" on oikeansuuntainen. Yritin haeskella, miten sen sinne panin, mutta en nyt onnistu failia löytämään.