KudoZ home » English to Finnish » Engineering: Industrial

Nickel compacts

Finnish translation: nikkelipelletit


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Nickel compacts
Finnish translation:nikkelipelletit
Entered by: Juuso Rantanen

11:06 Feb 18, 2008
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: Nickel compacts
Milläköhän nimellä noita tulisi kutsua in Finnish?

kuva ko. palleroista:
http://www.bhpbilliton.com/bbContentRepository/static/images...
Juuso Rantanen
Finland
nikkelipelletit
Explanation:
yleisnimitys
Selected response from:

xxxfinntranslat
Finland
Grading comment
Kiitoksia! Uskoisin että näistä tässä on kyse.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1nikkelipelletitxxxfinntranslat
4 +1nikkelipuristeetSkipper1
4nikkeliaihioxxxAlfa Trans


Discussion entries: 2





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
nickel compacts
nikkelipelletit


Explanation:
yleisnimitys

xxxfinntranslat
Finland
Meets criteria
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 6
Grading comment
Kiitoksia! Uskoisin että näistä tässä on kyse.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Timo Lehtilä: Näitä ne on
11 hrs
  -> kiitos timo :)

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
nickel compacts
nikkelipuristeet


Explanation:
Metallien jalostamisessa syntyy prosessin eri vaiheissa erilaisia välituotteita jatkojalostusta varten. Eräs näistä välituotteista on puriste. Sana kuvaa hyvin, miten välituote on syntynyt jalostusprosessissa. Pelletti kuvaa samaa asiaa, mutta ei välttämättä ole yhtä hyvin ymmärrettävisä, varsinkaan, jos lukija ei ole ala ammattilainen.

Skipper1
Meets criteria
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
Notes to answerer
Asker: Puristekaan ei kuulostaisi mahdottomalta vaihtoehdolta, mutta en tiedä onko tässä niinkään kyse jalostuksessa syntyneestä välituotteesta, nikkeliä (juuri tätä tuotetta) kun näemmä käytetään osana jalostusta, (ruostumattoman) teräksen valmistuksessa yhtenä lähtöaineista.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxAlfa Trans: Asiakkaat ovat alan ammattilaisia. Me olemme amatöörejä, siksi asiakkaat auttoivat minuakin nikkelipellettiasiassa.
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nickel compacts
nikkeliaihio


Explanation:
Laitetaan teräksen sekaan sulatuksessa, yhdessä raakaromun, mangaanin yms kanssa.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-02-18 12:37:11 GMT)
--------------------------------------------------

http://butler.cc.tut.fi/~juhan/2004s/metallit/L05_web.pdf


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-02-18 12:38:01 GMT)
--------------------------------------------------

Linkistä:
Harkko (ingot)
Esivalssattu aihio (bloom)
• mitat > 140 mm x 140 mm
Esivalssattu aihio, billetti (billet)
• mitat > 38 mm x 38 mm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-02-18 12:39:00 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.lsc-opisto.fi/SteelEF.htm

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2008-02-19 06:54:15 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Nikkelipelletit ovat kuulan muotoisia:
http://www.millerandco.com/products/inco/nickel_pellets.html


--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2008-02-19 06:55:51 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Kuvassa olevat puristeet näyttävät leikatulta nikkeliltä. Se voisi olla oikea termi.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day2 hrs (2008-02-19 13:10:26 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Minulla on asiakkailta saatua tietoa. Ensimmäinen asiakas sanoi oikean termin olevan aihio, toinen vaati käytettäväksi leikattua nikkeliä ja kolmas oli sitä mieltä, että puriste se pitää olla. Kaikki olivat sitä mieltä, että pelletti on kuula eikä käy missään tapauksessa.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day2 hrs (2008-02-19 13:11:31 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Puupelletti on aivan eri asia kuin nikkelipelletti. NIKKELIpelletti on aina kuula.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day2 hrs (2008-02-19 13:42:53 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Nikkelipuriste/aihio/leikattu nikkeli on lähtömateriaali, raaka-aine josta muokataan jotakin. Nikkelikuulia taas käytetään pintakäsittelyssä. Näin minua viisaammat ovat asiaa minulle selittäneet. Minusta kysyjän kuvassa olevat puristeet näyttävätkin raaka-aineelta enemmän kuin miltään muulta.

xxxAlfa Trans
Meets criteria
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Kiitoksia ehdotuksista! Dokumentti kuitenkin lähti jo eilen asiakkaalle ja käännökseen tuli nyt 'pelletti'. Jos asiakas ei sitä kelpuuta niin varmasti ehdotan jotain näistä muista vaihtoehdoista.