KudoZ home » English to Finnish » Food & Drink

caramel color

Finnish translation: sokerikulööri


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:caramel color
Finnish translation:sokerikulööri
Entered by: Jussi Rosti

05:38 Oct 25, 2007
English to Finnish translations [PRO]
Food & Drink / Additives
English term or phrase: caramel color
Viittaako tämä ainesosaluettelon termi johonkin tiettyyn väriaineeseen? Karamellivärejähän on Suomessa monia. Lisäainemerkinnät on tekstissä muuten erittäin asiallisesti ja selvästi mukana, joten yllättää näin epätarkka termi... joten ajattelin, että ehkä se onkin tarkka?
Jussi Rosti
Finland
Sokerikulööri
Explanation:
Taitaa se sittenkin olla tarkka, se caramel colour.

Sokerikulööri-termiä näkee vastaavissa paikoissa suomenkielisissä teksteissä.

Alla olevien linkkien lisäksi Wikipedia vahvistaa tätä arvelua: http://en.wikipedia.org/wiki/Caramel_coloring
Selected response from:

Topi Kuusinen
Grading comment
Jeh, ei savua ilman tulta.
Kiitos!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4SokerikulööriTopi Kuusinen
3karamellivärixxxfinntranslat


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Sokerikulööri


Explanation:
Taitaa se sittenkin olla tarkka, se caramel colour.

Sokerikulööri-termiä näkee vastaavissa paikoissa suomenkielisissä teksteissä.

Alla olevien linkkien lisäksi Wikipedia vahvistaa tätä arvelua: http://en.wikipedia.org/wiki/Caramel_coloring


    Reference: http://www.sethness.com/dsp_ccfacts.cfm
    Reference: http://www.coloria.net/org/elintarvike.htm
Topi Kuusinen
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Jeh, ei savua ilman tulta.
Kiitos!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
karamelliväri


Explanation:
Kun ilmoitetaan eu:ssa tuotteen sisältöä, yleensä kerrotaan ensin nimike "caramel color" ja tämän jälkeen tyyppinro esim "C876". Jos tekstissäsi ilmoitetaan jokin numero tai kirjainsarja tekstin jälkeen kyseessä on "karamelliväri". Muutoin olen topin puolella

xxxfinntranslat
Finland
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 8