KudoZ home » English to Finnish » Furniture / Household Appliances

Unambiguous tactile orientation cue

Finnish translation: asennon oikean kohdistuksen varmistavat lovet


08:48 Mar 9, 2008
English to Finnish translations [PRO]
Furniture / Household Appliances
English term or phrase: Unambiguous tactile orientation cue
Ja taas samainen pyykinpesukonemanuaali ja tämäkin komentotaulussa olevan pesuohjelman valintaan käytettävän nappulan ominaisuus....
freccia
Finnish translation:asennon oikean kohdistuksen varmistavat lovet
Explanation:
veikkaisin, että valitsin pysähtyy lovittain kunkin ohjelman kohdalla...
Selected response from:

Jussi Rosti
Finland
Grading comment
Kiitos paljon avusta!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2asennon oikean kohdistuksen varmistavat lovet
Jussi Rosti
3selkeä asennon kosketustunnistusTimo Lehtilä


  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
unambiguous tactile orientation cue
selkeä asennon kosketustunnistus


Explanation:
Kysymys on aivan ilmeisesti siitä, että esim. kiertonuppi on siten muotoiltu, että sormillaan heti tunnistaa, missä asennossa se on. Sitä esimerkiksi kierretään "osoittimesta", joka on kapeampi "osoitinpään" puolelta ja näin katsomattakin tietää, mihin päin tämä osoitin kulloinkin osoittaa.

Tuo esittämäni käännös on tietenkin kömpelö. Sujuvan, funktionaalisen käänöksen teko vaatisi lisätietoa ohjauselimen rakenteesta.

Timo Lehtilä
Finland
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 4

1 day57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
unambiguous tactile orientation cue
asennon oikean kohdistuksen varmistavat lovet


Explanation:
veikkaisin, että valitsin pysähtyy lovittain kunkin ohjelman kohdalla...

Jussi Rosti
Finland
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 30
Grading comment
Kiitos paljon avusta!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Timo Lehtilä: Tämäkin vaikutta täysin mahdolliselta veikkaukselta.
38 mins
  -> Kiitos, Timo!

agree  xxxfinntranslat: melko ok
3 hrs