KudoZ home » English to Finnish » Law: Contract(s)

without prejudice

Finnish translation: kenellekään haittaa tuottamatta


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:without prejudice
Finnish translation:kenellekään haittaa tuottamatta
Entered by: xxxAlfa Trans

18:08 Nov 13, 2008
English to Finnish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: without prejudice
Partner agrees that XXX may terminate this agreement ***without prejudice*** should Partner fail to complete any mandatory training required by XXX.
TimoK
Finland
kenellekään haittaa tuottamatta
Explanation:
,

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2008-11-13 18:14:25 GMT)
--------------------------------------------------

tai vain
haittaa tuottamatta.
Selected response from:

xxxAlfa Trans
Grading comment
Kiitoksia kaikille!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1ilman seuraamuksia
Pauliina Kauppila
4kenellekään haittaa tuottamattaxxxAlfa Trans
3ilman että se vähentää hänen muita oikeuksiaanTimo Lehtilä
3rajoittamatta oikeuksia / koskematta oikeuksiinRoku Salonen


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kenellekään haittaa tuottamatta


Explanation:
,

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2008-11-13 18:14:25 GMT)
--------------------------------------------------

tai vain
haittaa tuottamatta.

xxxAlfa Trans
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 15
Grading comment
Kiitoksia kaikille!

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rajoittamatta oikeuksia / koskematta oikeuksiin


Explanation:
dictionary

Roku Salonen
Native speaker of: Native in FinnishFinnish

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ilman seuraamuksia


Explanation:
...or "ehdoitta" could also be an option.

Pauliina Kauppila
Native speaker of: Native in FinnishFinnish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Desmond O'Rourke: short and to the point
38 mins

2 days17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ilman että se vähentää hänen muita oikeuksiaan


Explanation:
Tuo 'ilman seuraamuksia' on aika hyvä käännös, mutta se ei ehkä ole aivan selkeä. Yleensähän seuraamuksilla tarkoitetaan sanktioita, joita jostain toimenpiteestä seuraa. Tässä taas on kyse siitä, että xxx:n oikeudet esim. vahingonkorvauksiin säilyvät, vaikka hän sanookin sopimuksen irti.

Timo Lehtilä
Finland
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 12