KudoZ home » English to Finnish » Linguistics

more recently

Finnish translation: aivan viime aikoina


10:11 Feb 16, 2007
English to Finnish translations [PRO]
Linguistics
English term or phrase: more recently
Tämä on tyhmän yksinkertainen kysymys, mutta mahtaisiko ammattilaisilla olla vinkkiä termien "recently" ja "more recently" erottamiseen suomennoksessa? "Recently" on "viime aikoina, äskettäin, hiljattain" - kuinka tuon komparatiivimuodon saisi esille "more recentlyn" kohdalla? "Enemmän viime aikoina" ei kuulosta hyvältä suomelta...
SylviaK
Finnish translation:aivan viime aikoina
Explanation:
ehdotus
Selected response from:

Jussi Rosti
Finland
Grading comment
Kiitos! Löytyihän se "komparatiivimuotokin", jolla saa erotettua "recently" ja "more recently" toisistaan. Ei vaan itse löytynyt, vaikka kuinka pyöritteli sanoja... =)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1äskettäinxxxfinntranslat
4aivan viime aikoina
Jussi Rosti


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
äskettäin


Explanation:
...on ainakin sana jota käytän itse.

recently=viime aikoina, hiljattain.

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2007-02-16 10:18:56 GMT)
--------------------------------------------------

...thinks have been going better more recently, only few hours ago i met this girl...

...i dont think so. Recently i went to oklahoma and they...

xxxfinntranslat
Finland
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in FinnishFinnish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Li Redenaa: tietenkin :-)
3 mins
  -> tack igen ;)

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aivan viime aikoina


Explanation:
ehdotus

Jussi Rosti
Finland
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Kiitos! Löytyihän se "komparatiivimuotokin", jolla saa erotettua "recently" ja "more recently" toisistaan. Ei vaan itse löytynyt, vaikka kuinka pyöritteli sanoja... =)