KudoZ home » English to Finnish » Marketing / Market Research

That's why!

Finnish translation: Juuri siksi!


20:37 Dec 31, 2010
English to Finnish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: That's why!
Tämä kysymys ei kait oikein hyvin sovi tälle(kään) foorumille, mutta kun en tiedä, keiltä muiltakaan voisin kysyä, niin kysynpä täältä.

Taustaa:

Lasten leikkikenttärakenteiden valmistaja esittelee ensin web-sivullaan liukumäkiään, leikkimökkejään, riippusiltojaan yms.

Lopussa toteaa:

That's why!

Create your own favourite playground, which always fits your garden and budget.

Let your children move, climb, ... in a safe surrounding

XX is YY’s leading designer of safe...'


Ja nyt se kyssäri: Mitä jos kääntäisin tuon "That's why!" suomeksi "Siks' varten!"?

Lasten välinen (ja myös lasten ja vanhempien välinen) näsäilyhän menee tätä 'miks varten -- siks varten' rataa, missä 'siks varten' itse asiassa tarkoittaa suurin piirtein "ei sun tarvii tietää / ei mun tarvii selittää / teet nyt vaan kun käsketään". Tässä minun kohtuullisen rohkeassa "siks' varten' -käännöksessä sen sijaan nyt kerrankin ihan oikeesti sanottaisiin miks' varten.
Timo Lehtilä
Finland
Finnish translation:Juuri siksi!
Explanation:
Tällaisethan ovat varsinaisesti copywriterin heiniä, mutta eihän tuossa auta muuta kuin makustella eri vaihtoehtoja yllä ehdottamani lisäksi:
Näin on! Siinäpä se! Eikö totta! Tässä se on! Tässä on vastaus! Tilaa siksi meiltä!
Selected response from:

O Pollari
Finland
Grading comment
Käytin sitten lopulta tätä. Tosin pidin tuota minun "Siks' varten!" -oivallusta varsin sutjakkaana, mutta ehkä se ei olisi oikein mennyt läpi, kun ei saanut täältä kieliammattilaisiltakaan kaksisia taputuksia. Tosin paras oivallus on juuri sellainen, jota ei heti hoksaa, mutta hetken päästä - Vau!

Ei näitä käännöksiä taida pahemmin copywrighterit editoida.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Siitä syystä:
nilber
4Juuri siksi!
O Pollari


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
that's why!
Juuri siksi!


Explanation:
Tällaisethan ovat varsinaisesti copywriterin heiniä, mutta eihän tuossa auta muuta kuin makustella eri vaihtoehtoja yllä ehdottamani lisäksi:
Näin on! Siinäpä se! Eikö totta! Tässä se on! Tässä on vastaus! Tilaa siksi meiltä!

O Pollari
Finland
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Käytin sitten lopulta tätä. Tosin pidin tuota minun "Siks' varten!" -oivallusta varsin sutjakkaana, mutta ehkä se ei olisi oikein mennyt läpi, kun ei saanut täältä kieliammattilaisiltakaan kaksisia taputuksia. Tosin paras oivallus on juuri sellainen, jota ei heti hoksaa, mutta hetken päästä - Vau!

Ei näitä käännöksiä taida pahemmin copywrighterit editoida.

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
that's why!
Siitä syystä:


Explanation:
Minä luettelisin tähän edut.

nilber
Finland
Specializes in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish, Native in SwedishSwedish