KudoZ home » English to Finnish » Medical (general)

Latency To Persistent Sleep (LPS)

Finnish translation: viive jatkuvaan/varsinaiseen uneen pääsemisessä


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Latency To Persistent Sleep (LPS)
Finnish translation:viive jatkuvaan/varsinaiseen uneen pääsemisessä
Entered by: xxxAlfa Trans

10:51 Sep 20, 2007
English to Finnish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: Latency To Persistent Sleep (LPS)
Terve! Kyseessä unitutkimus. Seulotuilta potilailta tulee kerätä mm. seuraavat tiedot:
apnea/hypopnea-indeksi (AHI)
Latency to persistent sleep (LPS)
varmaan jokin napakka termi tähän on olemassa....
freccia
viive jatkuvaan/varsinaiseen uneen pääsemisessä
Explanation:
Eli nukahtaminen ei ole sama kuin jatkuva uni.
Selected response from:

xxxAlfa Trans
Grading comment
Kiitos vastauksista. Näinhän se on: nukahtaminen ei ole sama asia kuin jatkuva uni. Ja jutun pointtihan oli juuri tuo unen jatkuvuus.
Kiitoksi kaikille avusta!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Unilatenssi
Jari Vesterinen
4viive ennen perusunta
Desmond O'Rourke
4viive jatkuvaan/varsinaiseen uneen pääsemisessäxxxAlfa Trans


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
latency to persistent sleep (lps)
Unilatenssi


Explanation:
Viittaa aikaan, kuinka kauan potilaalla menee ennen kuin hän nukahtaa.

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2007-09-20 11:01:49 GMT)
--------------------------------------------------

NUKAHTAMISVIIVE, jos kyseessä on tilastoitava tiedonjyvä... siis aikayksikkö (kuinka monta minuuttia/tuntia)

Jari Vesterinen
Finland
Specializes in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Annira Silver: Nämä minäkin tunnen psykon termeinä.
4 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
latency to persistent sleep (lps)
viive jatkuvaan/varsinaiseen uneen pääsemisessä


Explanation:
Eli nukahtaminen ei ole sama kuin jatkuva uni.

xxxAlfa Trans
Specializes in field
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 52
Grading comment
Kiitos vastauksista. Näinhän se on: nukahtaminen ei ole sama asia kuin jatkuva uni. Ja jutun pointtihan oli juuri tuo unen jatkuvuus.
Kiitoksi kaikille avusta!

2 days4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
latency to persistent sleep (lps)
viive ennen perusunta


Explanation:
syvään uneen pääsäminen vie aikaa :)

Desmond O'Rourke
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish