International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Finnish » Other

minus software limit value

Finnish translation: Z-akselin ohjelmallinen miinus-ääriarvo


09:52 Mar 9, 2007
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Other
English term or phrase: minus software limit value
Kyseessä laser-prosessilaitteen manuaali. Kohdassa selitetään, miten laitteeseen asetetaan parametri. Standariarvo seuraava:
The standard is taken as
the value on +70.000mm (Z-axis machine value) from the minus software limit value of Z-
axis. Näyttää helpolta, mutta aivot on tällä hetkellä totaaliblokissa :(
freccia
Finnish translation:Z-akselin ohjelmallinen miinus-ääriarvo
Explanation:
Hei taas!

Kyseessä lienee järjestelmän ohjauksen/ohjelman negatiivinen ääriarvo (tai miinus-ääriarvo) Z-akselille, jota järjestelmä vertaa todelliseen (koneen) Z-akselin arvoon.
Selected response from:

Jaakko Heikkila
Finland
Grading comment
Heippa taas! Luulenpa, että kummatkin saamani vastaukset ovat päteviä, en uskalla enempää kommentoida...sen verran vieras aihe minulle... huh huh... kiitos avusta kummallekin!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ohjelmoitava negatiivinen liikeraja
Veli-Matti Valimaa
4Z-akselin ohjelmallinen miinus-ääriarvo
Jaakko Heikkila


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Z-akselin ohjelmallinen miinus-ääriarvo


Explanation:
Hei taas!

Kyseessä lienee järjestelmän ohjauksen/ohjelman negatiivinen ääriarvo (tai miinus-ääriarvo) Z-akselille, jota järjestelmä vertaa todelliseen (koneen) Z-akselin arvoon.

Jaakko Heikkila
Finland
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Heippa taas! Luulenpa, että kummatkin saamani vastaukset ovat päteviä, en uskalla enempää kommentoida...sen verran vieras aihe minulle... huh huh... kiitos avusta kummallekin!

1 day16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ohjelmoitava negatiivinen liikeraja


Explanation:
Monen akselin ohjauksella toimivissa työstökoneissa (esim. laserleikkurit) on rajakytkimillä toimivat koneen liikerajat ja sitten ohjelmoitavissa olevat ohjelmaliikerajat. Tässä on kyse Z-akselin luistille ohjelmoitavasta liikerajasta, jonka käyttäjä voi ohjelmoida parametriasetuksella.

Veli-Matti Valimaa
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in FinnishFinnish