KudoZ home » English to Finnish » Sports / Fitness / Recreation

rookie card

Finnish translation: rookie kortti


15:53 Dec 30, 2005
English to Finnish translations [PRO]
Art/Literary - Sports / Fitness / Recreation
English term or phrase: rookie card
Nolan Ryan's rookie card
http://tinyurl.com/crjtj
Jussi Rosti
Finland
Finnish translation:rookie kortti
Explanation:
Keräsin itse NHL kortteja kakarana ja arvokkain korttini oli tietysti Teemu Selänteen rookie-kortti! ...siitä käytimme ihan sitä englanninkielistä nimeä... kuten myös 50-50 kortit oli ihan fifty-fifty kortteja.
Jos haluat välttämättä suomentaa, niin laita "TULOKASKORTTI"
Selected response from:

Setti Mulari
New Zealand
Grading comment
Kiitos ja hyvää uutta vuotta!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3rookie kortti
Setti Mulari
4 -1baseballpelaajan kortti
Desmond O'Rourke


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
baseballpelaajan kortti


Explanation:
rookie = aloittelija, vasta-alkaja, (nuori, uusi) tulokas.
"rookie card" is the baseball card issued for a player that becomes part of a baseball card collection.


Desmond O'Rourke
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Setti Mulari: pitää mainita tulokas tai rookie tässä yhteydessä
33 mins
  -> You have the right answer

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
rookie kortti


Explanation:
Keräsin itse NHL kortteja kakarana ja arvokkain korttini oli tietysti Teemu Selänteen rookie-kortti! ...siitä käytimme ihan sitä englanninkielistä nimeä... kuten myös 50-50 kortit oli ihan fifty-fifty kortteja.
Jos haluat välttämättä suomentaa, niin laita "TULOKASKORTTI"

Setti Mulari
New Zealand
Works in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Kiitos ja hyvää uutta vuotta!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Desmond O'Rourke
16 mins
  -> thank you

agree  xxxAlfa Trans
13 hrs
  -> kiitos kiitos

agree  Kaisa Pankakoski: Joo. I agree. Hyvää Uutta Vuotta Setti :)
17 hrs
  -> Kiitos Kaisa - yritä pitää mopo käsissä. :)