KudoZ home » English to Finnish » Sports / Fitness / Recreation

Sit & Reach

Finnish translation: eteenpäin taivutus istuen


15:18 Feb 18, 2009
English to Finnish translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / Kurotus käsillä kohti varpaita istuen
English term or phrase: Sit & Reach
Onko tälle liikkeelle/testille olemassa mitään virallista nimeä tai hyviä ehdotuksia: http://www.topendsports.com/testing/tests/sit&reach.htm.
Jarkko Latvala
Finland
Finnish translation:eteenpäin taivutus istuen
Explanation:
Tämä on Yoga asana called the "sitting forward bend".
Selected response from:

FinnTrans
United States
Grading comment
Kiitos, tämä sopi kontekstiini parhaiten.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4koukistajalihasvenytysxxxAlfa Trans
3eteenpäin taivutus istuen
FinnTrans
3venyvyystesti
Merja Jauhiainen
3istu ja kurkota -testi, istualta kurkotus -testiTimo Lehtilä
2takareisivenytysKristina Thorne


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
sit & reach
takareisivenytys


Explanation:
Soveltuisikohan tuohon? Tai "selän ja takareiden venytystesti"?

Kristina Thorne
France
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
Notes to answerer
Asker: Kiitoksia! Tällä kertaa toinen ehdotus sopi kontekstiin paremmin.


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sit & reach
venyvyystesti


Explanation:
Tätä käytetään esim. koulun liikuntatunnilla.

Merja Jauhiainen
Finland
Works in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 3
Notes to answerer
Asker: Kiitoksia! Tällä kertaa toinen ehdotus sopi kontekstiin paremmin.


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sit & reach
koukistajalihasvenytys


Explanation:
Sama vaikutus tällä, vaikka ei käytetäkään venytyspenkkiä tai muuta vastaavaa.

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2009-02-18 15:41:54 GMT)
--------------------------------------------------

Testi on nimeltään venytystesti ja yleensä Suomessa käytetään siihen venytyspenkkiä.
Nimim. 15 kuntosalilla käynyt

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2009-02-18 15:42:34 GMT)
--------------------------------------------------

typo
Nimimerkki "15 vuotta kuntosalilla käynyt"


    Reference: http://www.time-to-run.com/suomi/venyttely/venyttely1.htm
xxxAlfa Trans
Works in field
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 28
Notes to answerer
Asker: Kiitoksia! Tällä kertaa toinen ehdotus sopi kontekstiin paremmin.


48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sit & reach
eteenpäin taivutus istuen


Explanation:
Tämä on Yoga asana called the "sitting forward bend".

Example sentence(s):
  • Sit down legs straight bend forward reaching the toes.
FinnTrans
United States
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Kiitos, tämä sopi kontekstiini parhaiten.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sit & reach
istu ja kurkota -testi, istualta kurkotus -testi


Explanation:
Tuo ensimmäinen esitykseni on siinä mielessä vähän halpahintainen, että joku muukin on sitä jo ehdottanut täällä:

http://ffp.uku.fi/clinic/notkeus.htm

Toinen onkin sitten ihan minun itse keksimäni (väittää google).

Timo Lehtilä
Finland
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 5
Notes to answerer
Asker: Kiitoksia, tähän suuntaan olisin itsekin kysymättä mennyt, mutta tällä kertaa tuo toinen sopi kontekstiin paremmin.