KudoZ home » English to Greek » Chemistry; Chem Sci/Eng

lye

Greek translation: μητρικό αλκαλικό/καυστικό διάλυμα


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mother lye
Greek translation:μητρικό αλκαλικό/καυστικό διάλυμα
Entered by: Vicky Papaprodromou

12:57 Feb 25, 2006
English to Greek translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: lye
mother lye
xxxmariakond
μητρικό διάλυμα
Explanation:
Chemistry (CH)
Chemical Industry - Chemical Engineering (IC)



Definition a solution from which substances are crystallized

Reference Suppa,Textile Gloss
(1)
TERM mother liquor

Reference Suppa,Textile Gloss;DF:Peng Ref Book Dic of Science
(2)
TERM mother lye

Reference Suppa,Textile Gloss;DF:Peng Ref Book Dic of Science



(1)
TERM μητρικό διάλυμα

Reference Βλαχόπουλος Γεώργιος,Κλωστοϋφαντουργός Μηχανικός,Ελληνική Υφαντουργία


Eurodicautom (με λήμμα το lye)



--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2006-02-25 13:57:24 GMT)
--------------------------------------------------

Ασφαλώς η σωστή απόδοση είναι το "αλκαλικό διάλυμα" που προτείνει η Ελένη.

Αφήνω τη δική μου λανθασμένη απόδοση επειδή στηρίζεται σε λανθασμένο λήμμα του Eurodicautom και, κατ' επέκταση όπως λέει κι η Ελένη, του Webster's online, για να μην κάνω και κάποιος άλλος το ίδιο λάθος μ' εμένα.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-02-25 13:59:05 GMT)
--------------------------------------------------

... για να μην κάνει και κάποιος άλλος το ίδιο λάθος μ' εμένα (συγνώμη για το λάθος).:-)
Selected response from:

Vicky Papaprodromou
Greece
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6αλκαλικό διάλυμα/(διάλυμα -εδώ-) καυστικό(-ών) αλκάλιο(-ων)/σποδός
Elena Petelos
4 -1μητρικό διάλυμα
Vicky Papaprodromou


Discussion entries: 1





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
αλκαλικό διάλυμα/(διάλυμα -εδώ-) καυστικό(-ών) αλκάλιο(-ων)/σποδός


Explanation:
Η Εurodicautom δίνει αρκετά για το lye, μητρικό διάλυμα είναι οποιοδήποτε mother solution, όχι το lye solution. Άλλο αν στην Κλωσ/για μιλάμε πάντα για lye solution.



a solution from which substances are crystallized

Reference Suppa,Textile Gloss
(1)
TERM mother liquor

Reference Suppa,Textile Gloss;DF:Peng Ref Book Dic of Science
(2)
TERM mother lye

Reference Suppa,Textile Gloss;DF:Peng Ref Book Dic of Science



(1)
TERM μητρικό διάλυμα

http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller

Aν και μια και είναι Κλωσ/για θα έπρεπε να λέει ----σποδός---:
http://5ichc-portugal.ulusofona.pt/uploads/PaperVarella.pdf
To humble Webster's....

English words defined with "Potassium Hydroxide": acid value lye mercury ... καυστικό κάλιο, καυστική ποτάσσα (caustic potash), υδροξείδιο του καλίου ...
http://www.websters-online-dictionary.org/definition/english...

Και σαφείς ορισμοί en anglais:
Sodium hydroxide.
www.third-plateau.org/faq/dxm_glossary.shtml

A strong caustic alkaline solution of potassium salts, obtained by leaching wood ashes. It is much used in making soap, etc.
homepages.tscnet.com/omard1/l.htm

strong alkaline chemical solution, as in: It is dangerous to have a product containing lye near children or pets.
www.business-words.com/dictionary/L.html

A caustic, and potentially dangerous, substance used in soap-making
www.sitesalive.com/admin/glossary/sectL.html

is created by nature whenever water leaches through potash, or wood ash; the accrued result is natural potash lye, or potassium hydroxide. This natural, but variable-quality lye, used by the earliest soapmakers, gave way in 1790 to the discovery of a more reliable, and less expensive, process of running brine through soda ash, producing sodium hydroxide. The term 'lye' is now generally synonymous with sodium hydroxide. Lye can be readily purchased in the dehydrated (unreacted) form.
colestincaprines.com/Definitions.htm

a caustic ingredient (sodium hydroxide) used in hair relaxers and soaps.
www.magnoliaspa.com/beauty-secrets/beauty_terms/beauty-secr...

a strong solution of sodium or potassium hydroxide
wordnet.princeton.edu/perl/webwn
Κατά Ακαδημία Αθηνών/ΙΑΤΡΟΤΕΚ/Mesh
lye>Άσβεστος

Elena Petelos
United Kingdom
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 30

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vicky Papaprodromou: http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriServ.do?ur... to ksanadinw edw giati mou kanei nera to encoding.H metafrash sthn antistoixh ellhnikh selida "mhtriko alkaliko dialyma".To Webster's kanei to idio la8os sto mother lye
9 mins
  -> Nera trela se oloys mas. Thanks gia tin europa./Ma sto Webster's ehoun perastei oi pleistes twn katahorisewn tou eurodic. To idio entry vlepeis. ;-)

agree  Assimina Vavoula
1 hr
  -> :-)

agree  Isodynamia
2 hrs
  -> H μία πάνω από την απάντηση της άλλης. :) Κοίταγα το on-vacuum για pressure-tight joints, etc. :-)

agree  Marialena Katsoura
5 hrs
  -> :-)

agree  Konstantinos Karanikas B.Sc. Electr. Eng., MITI
7 hrs
  -> :-)

agree  Martine C
17 hrs
  -> :-)

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
μητρικό διάλυμα


Explanation:
Chemistry (CH)
Chemical Industry - Chemical Engineering (IC)



Definition a solution from which substances are crystallized

Reference Suppa,Textile Gloss
(1)
TERM mother liquor

Reference Suppa,Textile Gloss;DF:Peng Ref Book Dic of Science
(2)
TERM mother lye

Reference Suppa,Textile Gloss;DF:Peng Ref Book Dic of Science



(1)
TERM μητρικό διάλυμα

Reference Βλαχόπουλος Γεώργιος,Κλωστοϋφαντουργός Μηχανικός,Ελληνική Υφαντουργία


Eurodicautom (με λήμμα το lye)



--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2006-02-25 13:57:24 GMT)
--------------------------------------------------

Ασφαλώς η σωστή απόδοση είναι το "αλκαλικό διάλυμα" που προτείνει η Ελένη.

Αφήνω τη δική μου λανθασμένη απόδοση επειδή στηρίζεται σε λανθασμένο λήμμα του Eurodicautom και, κατ' επέκταση όπως λέει κι η Ελένη, του Webster's online, για να μην κάνω και κάποιος άλλος το ίδιο λάθος μ' εμένα.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-02-25 13:59:05 GMT)
--------------------------------------------------

... για να μην κάνει και κάποιος άλλος το ίδιο λάθος μ' εμένα (συγνώμη για το λάθος).:-)

Vicky Papaprodromou
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 77

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Elena Petelos: Kαλημερούδια. My humble apologies, αλλά κάθε μητρικό διάλυμα (mother solution) δεν είναι mother lye./Το αλκαλικό το δίνω. Το "μητρικό" δεν το έχει δώσει η asker as ST.
11 mins
  -> Aυτό ακριβώς έψαχνα τώρα και το βρήκα σε σελίδες της ΕΕ ως μητρικό αλκαλικό διάλυμα που πρέπει να είναι και σωστότερο εδώ:http://europa.eu.int/eur-lex/lex/L