KudoZ home » English to Greek » Folklore

puppeteer

Greek translation: μαριονετίστας


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:puppeteer
Greek translation:μαριονετίστας
Entered by: Kyriacos Georghiou

07:07 Nov 22, 2008
English to Greek translations [PRO]
Art/Literary - Folklore / theatre
English term or phrase: puppeteer
Person who operates the puppets
Kyriacos Georgiou
μαριονετίστας
Explanation:
Ας μετρήσουμε το πλήθος εμφανίσεων για τους δυο όρους στο Google:
1. μαριονετίστας (σε κάθε πτώση & αριθμό): 2131
1. παίκτης (ή παίχτης) μαριονετών (σε κάθε πτώση & αριθμό): 244 (στον πληθυντικό ειδικά, καμία εμφάνιση της σύναψης!)
Διαλέγεις, λοιπόν: είτε "γλωσσικό πατριωτισμό" είτε "γλωσσικό ένστικτο".

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2008-11-22 14:23:40 GMT)
--------------------------------------------------

3. κουκλοπαίκτης (ή κουκλοπαίχτης) (σε κάθε πτώση και αριθμό): 4302
Ωστόσο, η κούκλα είναι υπερώνυμο της μαριονέτας, άρα θα υπάρξει απόλυτα σημασιακής ύλης.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2008-11-22 14:26:11 GMT)
--------------------------------------------------

Ωπ, τι κοτσάνα έγραψα πάλι... "Απώλεια" σημασιακή ύλης ήθελα να γράψω. Σόρι, αλλά έχω τρελαθεί στην δουλειά από το πρωί και γράφω πολύ γρήγορα.
Selected response from:

Epameinondas Soufleros
Greece
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3μαριονετίστας
Epameinondas Soufleros
4 +3παίκτης μαριονετών
Anastasia Giagopoulou


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
παίκτης μαριονετών


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-22 09:44:58 GMT)
--------------------------------------------------

Ευχαριστώ το Σωκράτη για το νεολογισμό του «μαριονετοπαίκτης». ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-11-22 10:58:21 GMT)
--------------------------------------------------

Ας προσθέσω κι ένα παράδειγμα από την όπερα Θεσσαλονίκης ως αναφορά στον πληθυντικό της φράσης.
http://www.operathessaloniki.gr/521E9837.el.aspx


    Reference: http://www.answers.com/puppeteer
    Reference: http://www.google.gr/search?hl=el&q=%22%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE...
Anastasia Giagopoulou
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  socratisv: Προς στιγμή μου πέρασε και το "μαριονετοπαίκτης" κατά το καραγκιοζοπαίκτης. Το ξέρω... νεολογισμός:-)!
9 mins
  -> Ευχαριστώ πολύ, Σωκράτη!/Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ το σκέφτηκα... τα μεγάλα πνεύματα...! ;-)

agree  Assimina Vavoula: Παρακαλώ, κουκλίτσα. Καλό Σ/Κ.
13 mins
  -> Ευχαριστώ πολύ, κυρία μου! ;-)

agree  Vicky Papaprodromou
2 hrs
  -> Ευχαριστώ πολύ, Βίκυ. ;-))

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
μαριονετίστας


Explanation:
Ας μετρήσουμε το πλήθος εμφανίσεων για τους δυο όρους στο Google:
1. μαριονετίστας (σε κάθε πτώση & αριθμό): 2131
1. παίκτης (ή παίχτης) μαριονετών (σε κάθε πτώση & αριθμό): 244 (στον πληθυντικό ειδικά, καμία εμφάνιση της σύναψης!)
Διαλέγεις, λοιπόν: είτε "γλωσσικό πατριωτισμό" είτε "γλωσσικό ένστικτο".

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2008-11-22 14:23:40 GMT)
--------------------------------------------------

3. κουκλοπαίκτης (ή κουκλοπαίχτης) (σε κάθε πτώση και αριθμό): 4302
Ωστόσο, η κούκλα είναι υπερώνυμο της μαριονέτας, άρα θα υπάρξει απόλυτα σημασιακής ύλης.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2008-11-22 14:26:11 GMT)
--------------------------------------------------

Ωπ, τι κοτσάνα έγραψα πάλι... "Απώλεια" σημασιακή ύλης ήθελα να γράψω. Σόρι, αλλά έχω τρελαθεί στην δουλειά από το πρωί και γράφω πολύ γρήγορα.

Epameinondas Soufleros
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evi Prokopi
22 mins

agree  Vicky Papaprodromou: Συμφωνώ με την απόδοση, αλλά διαφωνώ με τη διατύπωση της απάντησής σου που παραβιάζει τον Kudoz rule 3.4 (http://www.proz.com/siterules/kudoz_answ/3.4#3.4).
49 mins
  -> Δεν αντιβαίνει στον κανόνα, γιατί άλλο το "παίκτης μαριονέτας" κι άλλο το "μαριονετίστας".

agree  Nick Lingris: Πρόσθεσε και το "κουκλοπαίκτης".
4 hrs
  -> Το προσέθεσα στα στατιστικά. Έλεγξέ το.




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (3): Vicky Papaprodromou, Nick Lingris, Anastasia Giagopoulou