KudoZ home » English to Greek » History

unconsciousness

Greek translation: έλλειψη κριτικής συνείδησης


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:critical unconsciousness
Greek translation:έλλειψη κριτικής συνείδησης
Entered by: kaydee

08:02 Aug 29, 2008
English to Greek translations [PRO]
History
English term or phrase: unconsciousness
Καλημέρα.
Ο λόγος περί του Θουκυδίδη και περί της πρόσληψής του από τους Γερμανούς φιλολόγους/κριτικούς του 19ου αιώνα. Για να είμαι ειλικρινής, δεν ψάχνω απλώς να βρω τη λέξη, ψάχνω να βρω το νόημα! Δίνω όσο περισσότερο από το κείμενο κρίνω χρήσιμο:

The Niebuhrian interpretation singles out in the work of Thucydides: his diligence and critical acuity, "prudent and scrupulous", in judging the "authenticity" of his (supposed) documental material; his refined perception of historical reality, which never fails, due to critical *unconsciousness* that does not recognize fantasies; the scrupulous seriousness of his narrative due to the balance with which, with barely veiled "skepticism", he defines the limits of historical knowledge...

Ευχαριστώ.
kaydee
έλλειψη κριτικής συνείδησης
Explanation:
Κατ'αρχήν, η στίξη του κειμένου είναι λάθος και εξ΄ού το πρόβλημα. To κόμμα μετά το never fails λογικά δεν θα έπρεπε να είναι εκεί. Όλο το "which never fails, due to critical unconsciousness" είναι μια παρένθεση, νομίζω.Πώς το διαβάζω και ερμηνεύω εγώ:

"his refined perception of historical reality (that) does not recognize fantasies and therefore never fails because of critical *unconsciousness*.

Τώρα, όσον αφορά τον όρο, έχουμε το critical consciousness:
http://en.wikipedia.org/wiki/Critical_consciousness

"The ancient Greeks first identified the essence of critical consciousness when philosophers encouraged their students to develop an "impulse and willingness to stand back from humanity and nature... [and] to make them objects of thought and criticism, and to search for their meaning and significance."

Στα Ελληνικά συνήθως το λένε "κριτική συνείδηση", οπότε το αντίθετό του θα το έλεγα "έλλειψη κριτικής συνείδησης". Δεν ξέρω αν υπάρχει συγκεκριμένη απόδοση για το critical unconsciousnees.

Ίσως να παίζει και η αμεροληψία και τα συναφή.

Hope this helps.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-08-29 09:39:33 GMT)
--------------------------------------------------

Δηλ. με απλά λόγια, η εκλεπτυσμένη αντίληψη που είχε για την ιστορική πραγματικότητα δεν υπέφερε ποτέ λόγω/από έλλειψη κριτικής συνείδησης και γι' αυτό έβλεπε τα πράγματα ως είχαν χωρίς να δίνει βάρος σε μυθεύματα.
Selected response from:

xxxd_vachliot
Grading comment
Μετά από επικοινωνία με τον συγγραφέα (πρέπει να ομολογήσω). Σας ευχαριστώ όλους.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3έλλειψη κριτικής συνείδησηςxxxd_vachliot
5Αυστηρή αντικειμενικότηταMario Partassas
3 +1ασυναισθησία / χωρίς προκαταλήψεις / με αυστηρή αντικειμενικότητα
Haralabos Papatheodorou
3critical unconsciousnes = αυστηρό κριτικό αισθητήριοAndras Mohay
3νηφαλιότητα (της κρίσης του)
Tina Lavrentiadou


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ασυναισθησία / χωρίς προκαταλήψεις / με αυστηρή αντικειμενικότητα


Explanation:
Ο όρος ασυναισθησία είναι αδόκιμος. το νόημα είναι χωρίς προκαταλήψεις

Haralabos Papatheodorou
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Lavrentiadou: Χωρίς προκαταλήψεις, με αντικειμενικότητα, ναι.
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
critical unconsciousness
έλλειψη κριτικής συνείδησης


Explanation:
Κατ'αρχήν, η στίξη του κειμένου είναι λάθος και εξ΄ού το πρόβλημα. To κόμμα μετά το never fails λογικά δεν θα έπρεπε να είναι εκεί. Όλο το "which never fails, due to critical unconsciousness" είναι μια παρένθεση, νομίζω.Πώς το διαβάζω και ερμηνεύω εγώ:

"his refined perception of historical reality (that) does not recognize fantasies and therefore never fails because of critical *unconsciousness*.

Τώρα, όσον αφορά τον όρο, έχουμε το critical consciousness:
http://en.wikipedia.org/wiki/Critical_consciousness

"The ancient Greeks first identified the essence of critical consciousness when philosophers encouraged their students to develop an "impulse and willingness to stand back from humanity and nature... [and] to make them objects of thought and criticism, and to search for their meaning and significance."

Στα Ελληνικά συνήθως το λένε "κριτική συνείδηση", οπότε το αντίθετό του θα το έλεγα "έλλειψη κριτικής συνείδησης". Δεν ξέρω αν υπάρχει συγκεκριμένη απόδοση για το critical unconsciousnees.

Ίσως να παίζει και η αμεροληψία και τα συναφή.

Hope this helps.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-08-29 09:39:33 GMT)
--------------------------------------------------

Δηλ. με απλά λόγια, η εκλεπτυσμένη αντίληψη που είχε για την ιστορική πραγματικότητα δεν υπέφερε ποτέ λόγω/από έλλειψη κριτικής συνείδησης και γι' αυτό έβλεπε τα πράγματα ως είχαν χωρίς να δίνει βάρος σε μυθεύματα.

xxxd_vachliot
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 36
Grading comment
Μετά από επικοινωνία με τον συγγραφέα (πρέπει να ομολογήσω). Σας ευχαριστώ όλους.
Notes to answerer
Asker: Στην οποία περίπτωση, μεγάλη σύγχυση (λες) προκαλείται από τη σύνταξη του due βασικά. Πρέπει να ελέγξω στο κείμενο τη σχέση του Neibuhrian Θουκυδίδη με τα fantasies. Σ' ευχαριστώ, πάντως.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  socratisv: consciousness/συνείδηση Λεξικό της φιλοσοφίας, Θεοδ. Πελεγρίνης, γ' έκδ. ελληνικά γράμματα
2 hrs
  -> Σ' ευχαριστώ, Σωκράτη.

agree  Nick Lingris: Όπως στον τίτλο. http://hlst.ltsn.ac.uk/assets/York/documents/events/SinghG_C... (σελ. 12)
7 hrs
  -> Thank you, Nick!

agree  Assimina Vavoula: Όντως... Χρόνια και ζαμάνια... Αν και καθυστερημένα, χρόνια πολλά για την γιορτή σου... Σόρρυ... Μπερδεύτηκα. Στην Ναταλία ήθελα να ευχηθώ, αλλού μπήκα...
4 days
  -> Γειά σου Μίνα! Χρόνια και ζαμάνια... σ' ευχαριστώ, καλή συνέχεια:)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
νηφαλιότητα (της κρίσης του)


Explanation:
Θα μπορούσε να μεταφραστεί: "χάρη στη νηφαλιότητα της κρίσης του"

Δηλ. όχι μόνο με αυστηρή αντικειμενικότητα, αλλά και με ψυχραιμία, με μετρημένο ύφος, απαλλαγμένο από προκαταλήψεις, προλήψεις ή φαντασιώσεις.

Μια ακόμη πρόταση.

Tina Lavrentiadou
Portugal
Native speaker of: Native in GreekGreek

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Αυστηρή αντικειμενικότητα


Explanation:
Ένα από τα κύρια χαρακτιριστικά του Θουκιδίδη είναι η αντικειμενικότητα. Αυτός είναι και ο λόγος που ξεχώρισε και θεωρείται βάσιμη πηγή. Critical unconsciousness είναι η"έλλειψη της δυνατότητας να αναγνωρίσει" (recognise) κάποιος τις φανταστικές εκδοχές (fantasies) σχετικά με ένα γεγονός. Άρα, σε ελεύθερη μετάφραση ο πιο σωστός όρος είναι ΑΥΣΤΗΡΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ


ΑΣΥΝΑΙΣΘΗΣΙΑ είναι η έλλειψη συνειδητής αναγνώρισης. Ο όρος, σαφώς και είναι δόκιμος, χρισημοποιείται αρκετά και κυρίως στη φιλοσοφία.

Mario Partassas
Cyprus
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
critical unconsciousnes = αυστηρό κριτικό αισθητήριο


Explanation:
... χάρη σε ένα αυστηρό κριτικό αισθητήριο που δεν κάνει παραχωρήσεις σε φαντασιοκοπήματα

Andras Mohay
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 31




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): Alex Fidiarakis